Sunday, June 09, 2024

CONFUSED 36 ATAU 37

As Salam
Lately aku jadi confused kejab dalam membeli kasut keje & sport shoes. Apesal ntah ttibe jadi blurrrrr... Aku ttibe jadi lupa nk bezakan size kasut bile beli kasut keje dgn kasut sukan. 

Sepatutnya utk size kasut sukan aku mmg kena add on 1 size up. Tapi kalo kasut keje biasa, mmg amik size kaki biasa la kan? Ini tidak ye..Aku plk pegi bedal kasut keje tu ikut size kasut sukan...At the end mmg longgar la kasut tu tiap kali pakai smpkn Hata pun pening kenapa aku nmpk mcm x selesa pakai kasut keje walaupun kasut keje tu kasut baru.

Mmg nmpk x selesa la smp aku kena beli shoe padding tu utk letak dkt tumit kasut sbb size besarrrrr...Apesal ntah otak ni..Tak bleh generate beza waktu tu beli kasit keje / kasut sukan 😀

Macam hari tu aku beli kasut keje sarung. Kasut casual. Masa try mmg rasa selesa dgn size 37. Pakai sehari udah lupa plk dkt tumit. Lepas tu letak la padding tu...Pakai kali ke 3 / 4 udah rasa longgar plk walaupun padding tu ade. Tumit kaki ni sangkut dkt kasut. Cuma dkt tengah2 kaki tu rase mcm longgar yg buat aku rasa kasut tu nk tercabut kalau aku jln laju sikit.

Tambah2 skrg aku mmg bwk motor ke LRT. Nak pakai kasut gegirl tu aku x biasa lagi. Biasa pakai sport shoes yg aku mmg lenjan hari2 smp dah koyak dah sikit sebelah kasut tu. Teringin jgk guna kasut sarung casual. Selesa jgk kan. 

Tapi itu la...Tersalah beli size plk.
So lepas ni kalo nk beli kasut casual / kasut gegirl mmg kena ikut ukuran size kaki biasa. Bukan 1 size besar mcm beli sport shoes. Dah 2 pasang gini tau. Sayang je kasut tu kena add on padding la..Aku kena pakai stoking tebal sikit la.Jadi mcm rumit & x selesa sgt pakai kasut tu. Tak pakai nnt membazir plk. NK bg org, belum tentu size kaki kita sama & masih ade ke yg nk pakai kasut pre-loved..Kaki che mek mcm x muat plk.😆

Sebut tentang che mek...

Skrg ni 
Blouse ku...blouse mu jua...
Make up ku..Make up mu jua...
Tudung ku...Tudung mu jua...
Kasut ku..Kasut mu jua (mane2 yg dia berkenan)

Gini la bila ada anak dara..\
Jadi la buat geng berebut brng2 perempuan.
Hari tu aku beli 2 helai blouse dkt tiktok. Warna shoking pink & soft yellow. Aihhhh....Suka nau dia dgn blouse warna shoking pink aku tu...Lepas basuh dia jgk pakai semula..Lepas basuh, ehhhhh..Dia jgk yg guna lagi..Sabar aje la...Kadang2 tu kalo nk brjalan kemana..Tau aje dia menuju ke almari baju aku utk pilih mane yg dia rasa dia bleh pakai.

Ikut la...
Byk kali pakai cpt sikit lusuh baju tu...
Bleh la ibu cari baju baru 😆
Selagi x lusuh nnt ayah kamu membebel kalo ibu beli baju baru sedangkn baju yg lama masih elok lagi... 😁..Skrg ni aku brjaya dah control beli blouse baru. Selang beberapa bulan baru beli sehelai 2 itu pun beli yg SALE. 😀..Ni masa cari kain hitam, jmp jgk kain & lace yg cukup utk sehelai blouse. Bleh la time free2 nnt kita try adjust jadi sehelai blouse 😉. Bertambah lagi koleksi blouse ibu  che mek 😀


3 Comments:

adnil linda said...

alamak...lain2 eh untuk setiap kasut...kalau linda sama je...cuma kalau cutting tu kecik, baru add on size...
linda dapat yang recycle kasut2 anak bujang...cepat betul beso kaki dia...
sekarang kaki hampir sama saiz dengan bujang no 2.

LadyBird said...

beli baru.. hihi.. yg tu bagi kat kawan2 yg muat.. :D

thisni3za said...

Linda : Iye...Mgkn sbb cutting jgk kot..TP kalo sport shoes sy mmg kena amik 1 sized besar dr size kaki.

LB : Adehh..NK ke beli baru tu nk kena tadah telinga dengar tazkirah tu yg lemah tu =P