Saturday, June 22, 2024

CRAFT ART FROM AIR CLAY FOAM

 As Salam

MasyaAllah..Ade satu masa tu aku angau betul tengok craft dr clay foam ni...Mcm2 design yang simple2 aku screenshot. Lepas tu kalo jumpa clay foam tu dkt kedai ECO / AEON mmg aku grab smp 4-5 pack. Nk bg puas hati sebab nk beli online kesabaran nk menunggu shipping time waktu tu mmg xde. Igt lagi mula2 jumpa clay foam ni dkt kedai eco dalam Subang Parade. Waktu Hata jadi judges utk kids cosplay competition..Hata cosplay as Pennywise & aku saje2 support event kawan cosplay as mummy je. Simple costume. 😆.Aku grab smp 4 pack. Sbb nk bg puas hati. Smp rumah try buat sikit2 je...Bg anak2 main pun sipi2 je sbb tetibe jadi kedekut 😆

Sampai la satu hari yg mana aku mmg dah lama plan nk bg hadiah art craft hasil tangan aku tu pada kawan cosplay sorg ni. 3 hari sebelum blk Kajang, aku cuba buat. Aku cuba buat yg simple2 je sebab kekangan masa. Jadi inilah hasilnya...
X cukup tools jadi kita guna aje la apa2 yg ada 😁

Aku buat sebelah malam, lepas tu tinggalkn semalaman utk bg clay tu kering & connect each other. Hari sabtu mlm ahad tu baru aku glue dkt frame. Nk buat ni mmg kena hati2 utk buat satu2 bentuk clay ni.Tak boleh bertemu each other lepas design selagi x ready utk dicantumkan. Kalo tercantum mmg rosak patern yg kita dah buat tu. Jadi aku mmg kena berhati2 masa buat ni...
Hasil pertama..Frame gmbr beli dkt ninso RM5. Stand mirror ni 😆

Dah siap tu, tengok2 bunga tu ada balance lagi. Jadi, laju2 masuk pinterest utk cari idea lagi dr clay foam ni..Maka dpt la idea buat photo frame ni pulak...Batang aiskrim tu aku amik dr balance keje sekolah Ammar. Lepas tu idea amik dr pinterest .Ceduk idea as simple as i can sbb masa sgt limited. Tak sangka aku berjaya buat lebih dr 20 kuntum bunga 😆
Siap dah photo frame ni...Tapiiii

Tapi....aku x letak gambar dlm frame tu..Tutorial buat fream simple ni nnt free2 aku share sini ye 😁Aku buat simple card dr journal sticker yg aku ada...Journal sticker tu boleh tahan jgk bykkkkk dia..Waktu2 mcm ni mmg berguna ye..Jimat tp bermakna..Gitew...😁
Photo frame jadi bday wish frame

Jadi la kan?Walaupun hasilnya nmpk biasa2 je..Tapi aku ikhlas buat utk kawan cosplay sorg ni. Bukan sebab x sempat belikn hadiah. Tapi sebab mmg aku niat nk buat sendiri then bg as hadiah utk dia. Kami jarang2 jumpa, tp selalu msg tny khabar. Waktu cosplay event pun jarang dpt jmp sbb memasing ade hal sendiri. Jadi alang2 aku dah ade dkt kajang tu, bleh la drop by bg pada dia.

Kalo korang nk tahu ade 1 day tu kids dkt KB sbb cuti sekolah, lepas tu ade emergancy case jadi dkt KB yg buatkan Hata kena blk KB mengejut. Masa tu plk ttibe aku rasa seram sejuk utk tggl sorg2 dkt rumah ni walau hanya 2D1N Hata dkt KB. Jadi a few days after Hata beli ticket flight, aku ajak kawan ni tido dkt rumah aku. Dia x kawin lagi jadi senang la nk ajak teman. Maka dia pun teman la aku..Lepas keje kami jumpa dkt Avenue K sbb dia dr bangi. Lepas tu aku bwk dia ke rumah..Yg mana waktu tu Hata dah gerak ke KLIA  naik grab pagi hari yg sama kwn tu dtg bermalam dkt rumah aku. Esoknya dlm tghari dia drive kereta kami ke KLIA utk amik Hata (kids masih di KB) ...Lepas amik Hata, kami htr dia blk ke rumah dia di bangi. Gitu la persahabatan kami.  Jarang jumpa. tapi kalo mintak tlg tu dia ade utk tlg. Gitew...

Next idea utk clay foam tu mmg dah ade..Nnt free aku share sini lagi 😀


0 Comments: