Tuesday, June 18, 2024

SALAM AIDILADHA SEMUA

As Salam
Salam aidiladha semua..Aku dah start keje dah hari ni. Tak amik cuti sebab x blk KB & x buat ibadah korban tahun ni. Pagi td Hata ke ofis naik kete sbb dia akan blk lmbt nk keja deadline. Jadinya pagi ni disebabkn sekolah anak2 cuti, maka ibu la yg kena htr anak2 ke taska. Mlm td Ammar siap bgtau nk ke taska lambat sikit. Dia igt ofis ni ibu dia ada jawatan tinggi melangit agaknya boleh request gitu 😆

Makanya pagi td mmg aku grk lewat sikit. Sempat la ammar sarapan cornflakes & aku sediakn bekal utk bwk ke ofis. Pkol 7.45 baru grk dr rumah ke taska, pkol 8.25am smp ke ofis. Ok la kan? Ade 5 minit lg sblm pkol 8.30am 😆

Cerita tentang raya..Sambutan mcm biasa je...Hari Ahad tu dlm pkol pkol 9.30am kami gerak ke Giant beli bahan basah & kering utk bwk ke Kajang. Pkol 12tghari smp ke Kajang dalam hujan. Tapi aku singgah rumah kawan cosplay aku sekejab utk bg belated bday gift dkt dia. Mcm x best plk. Bday aku yg lepas dia bg hadiah siap tny nk ape..Takkn aku x bg jgk kan? Kawan since 2021. Dia pun sempat bagi advance bday gift utk aku 😍

Smp rumah kak ipar..Rehat kejab, then trus start masak & Hata bakar ikan & ayam. Aku x masak ape pun. Masak nasi impit, gulai banjar ikan keli & ayam bakar je. Separuh dr lauk2 tu Hata bakar utk mkn dgn nasi. Separuh lg utk masuk dlm kuah yg aku masak tu. Kuah yg sama lepas tu bahagi 2 utk masukkn ikan & ayam bakar.Dinner mlm tu makan simple2 je kak ipar masak daging kicap.

Petang tu dah selesai masak, Aku ajak Hata mencari durian.Ttibe rase nk mkn durian kome. Kebetulan plk ade 1 VTT ni lalu dkt TT aku. Maka kita google la tmpt ni & waze...Alhamdulillah jumpa tempatnya & x kena scam 😆
Ramai org beratur tp x tunggu lama sbb 4 - 5 kaunter dieorg bukak.
Ada package 11kg = RM100, 10kg = RM150 & timbang biasa RM16.90/kg
Menu pagi raya kami...Kak ipar mmg suka ade kek utk setiap kali raya puasa / aidiladha..
Kami sekeluarga..Pakai baju mane yg ada je...😁
Mango biscuit cream cheese ni anak sedara yg buat..Sedap & not too sweet.
Lepas makan rehat2 jab. Pkol 11am Hata ajak aku gi cari kasut keje dia sbb nk ganti kasut keje yg dah trcabut tapaknya. lepas tu singgah JJJ Kipmall sekejab jalan2..Bukan jalan2 saja ye..Tak sangka ada tangkapan 😉...Smp rumah tengok anak sedara dah siap masak menu utk tghari. Nasi butter & kambing dr pak mat western.
Dalam pkol 4pm gitu lepas hujan dah reda sikit kami pun berangkat pulang la kembali ke sarang..😆Utk dinner kami masak nasi, goreng sotong kunyit & goreng daging jgk...Dah makan mcam2 semalam kan? Pagi ni kita back to routine on weekday dgn makan 2 biji telur rebus & air manis se-tumbler...😁

Raya korang mcmane?
Masih ada yg bercuti ke tu?😁














10 Comments:

LadyBird said...

salam aidiladha semua...

thisni3za said...

Salam aidiladha sis =D

Suria Amanda said...

SA kat Seremban aje, x balik JB pun...sana xde sape kan..aduhai..dah banyak nampak orang tayang durian , ntah bila SA dapat makan durian ni...

nona sani said...

Salam Aidiladha..Saya pun tak amek cuti lebih .Dah kerja ni ..hehehe.. Sedapnya daging Pak Mat Western 🤩

Warisan Petani said...

Salam aidiladha 1445H

Pha Is said...

Salam aidiladha.. Saya pun x aply cuti tambahan. Sbb x beraya ke mana pun.. Masuk ofis tadi, saya sorang je melayu yg x ambik cuti.. Hahaha..

Faizal R said...

Alahai telur rebus dengan kicap tu nostalgia betul. Menggamit kenang dulu-dulu. Masa tu suka betul bila ada telur rebus. Makan dengan kicap, buh black pepper sikit. Selamat hari raya haji/ korban. Semoga amalan kita diterima Ilahi.

thisni3za said...

Selamat hari raya aidiladha semuanya...Mana yg x amik cuti extra tu kita geng =D

Faizal : Mmg nostalgia ni =D

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Salam Aidiladha

thisni3za said...

CL : Selamat Hari Raya Aidiladha sis =D