Monday, June 17, 2024

PENAMAT UNTUK RAMBUT KUSUT MASAI

As Salam

Salam Aidiladha semua..Harini xmo cerita lagi tentang AidilAdha..Ada gmbr tp x sorting lagi...Jadi hari ni nk cerita tentang perkara lain dulu 😁

Dah hampir sebulan aku agak kemurungan bila fikir tentang rambut ni. X sure bila mula jadi tapi aku baru perasan sebulan yg lepas kot...Lepas je bangun tido setiap hari, rambut ni akan kusut mcm org x basuh rambut seminggu...Boleh stress bila sikat nmpk byk rambut trcabut dr kepala & susah nk sikat...Memula aku biarkan sbb fikir mgkn sbb shampoo x sesuai. Bila aku dah tukar shampoo masalah masih sama. X selesai.

Maka hari tu nekad pegi guardian utk cari serum rambut. Aku jarang2 pakai serum dekat rambut. Dulu ada la pakai .Beli masa lepas cuci rambut dekat kedai gunting rambut dlm kompleks plaza idaman tu. Lepas habis sebotol tu aku xde la repeat beli lagi 😆

Aku mencari serum yg x terlalu murah & x terlalu mahal sbb nk try kan? Aku jmp 1 botol kecik brand ape ntah. Tp price dah RM20. Jadi aku  mencari lagi sampai la jumpa brand ini :
Aku pilih utl beli lserum ini...
Ada argan oil..Itu sebab aku beli
Kebaikan dia...
Gini ha botol dia..Kalo nk pakai picit 2x
x sure clear ke x..TP argan oil ni warna dia clear gini...
2 kali picit je cukup utk cover 1 kepala aku. Hari pertama pakai dah rasa dah rambut ni kekusutan dia dah mula terungkai. Bau dia...MasyaAllah....Wangi ye..Wangi betul tak tipu 😆

Aku pakai sekali sehari je waktu rambut dah kering. Alhamdulillah result dia mmg best. Rambut kusut tu dah minimal sgt. Rambut gugur pun rase mcm dah kurang. Jadi rasa berbaloi la beli product ni. Kalo blk dr kerja bukak tudung, aku masih ada bau wangi minyak ni dekat rambut. Dan rambut tak kusut lepas tu.

Solution dia kira aku dah jumpa la pemyelamat kpd rambut kusut aku lepas guna product ni selama sebulan. Aku baru review skrg la sebab kena guna dulu then baru bleh story kan? Kalo baru beli tp x guna lagi susah jgk nk tahu result dia kan?

Jadi kalo korang ade masalah sama mcm aku, bleh la try2 guna product ni. Tak mahal & tak terlalu murah. Aku pilih argan oil base sbb sblm ni aku ade pakai prodcut lain yg berasaskan argan oil ni & result dia mmg ok.

Next entry kita cite pasal raya haji plk ye?
Raya dkt kajang je kita kali ni kome 😆

6 Comments:

Ezna Khalili said...

Kalau ada argan oil ni untuk melebatkan rambut jugak ni.

thisni3za said...

Ezan : harap2nya begitu la..Dah start berumur ni rambut pun dh start byk gugur =D

Suria Amanda said...

SA suka ni sebab dia ad aminyak argan dan melebeatkan rambut...masa rambut panjang memang cantik je rambut, kemas sebab argan oil tu...

thisni3za said...

SA : Wah..Bagus tu sis...Mujur sy pilih yg ada argan oil..Rambut mmg jadi wangi je =D

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

CCL pun pakai lucidol argan oil ni . Memang wangi . Rambut jadi lembut xkasar

thisni3za said...

CL : Wow..Bagus tu..=D