Sunday, June 16, 2024

LETAK SINI LEBIH TERSUSUN

As Salam
Hari tu tengah scroll2 dkt shopee ternampak jewellery box ni. Terus gatai pi scroll tengok2 design yg sesuai utk diri sendiri. Semua cantik2 dan byk design yg kita bleh pilih mengikut keperluan kita. Kalo byk bleh la beli yg besar sikit. Kalo sedang2 mcm aku ni ha...Beli la utk fit dgn ape yg ada...😆

Actually aku mmg mencari bekas ni dah lama tp asyik lupa je nk cari dkt shopee. Bila tengok dkt mr.DIY harga dia bleh tahan. Jadi bila dah melintas dkt shopee mase search brng lain...Maka marilah kita teruskan pencarian. Aku mmg nk letak brng yg ada ni dkt 1 tempat je. Nnt kalo blk kg senang nk bwk & senang nk cari. Bekas yg sedia ada ni semua fit utk 1 / 2 brng je. Jadi disebabkn aku nk kumpulkn mereka dlm 1 rumah, Maka elok jgk kita alihkn mereka ke rumah yg lebih selesa...😆 Ni bukan nk menunjuk aku kaya ada byk brng ye...Aku rasa brng korang lg bykkkk dr aku...Brng aku ni mcm level celah gigi korang je 😉.

Bila brng ni dpt rumah baru & nmpk ade lg ruang kosong, bleh jgk bakar semangat aku utk kumpul duit & tambah koleksi...Gitewwww 😆
Besar jgk jewellery box ni
Masa pilih aku igt size dia lebar tapak tangan je..Sekali smp nahhhhh...Size B5 beb..Besar & byk ruang lagi tu 😆. Ok skrg brng2 aku dah ade rumah baru..Rumah kecik tu bleh la simpan dkt side lain. at least semua berkumpul dlm 1 rumah yg sama je. Ruang alik kanan tu bleh la letak gelang yg kak ipar aku bagi. Dia selalu bg che mek gelang mutiara tiap kali ikut abg ipar outstation ke sabah / sarawak. Nk letak gelang emas tu belum smp tahap itu lagi koleksi aku kome..Belum mampu lagi...Doakan2 la 1 hari nnt ye...Dah umur2 gini seronok plk kumpul brng bling2 nih kalo ade budget lebih...Kalo budget cukup2 bulan..Kita try la kumpul dibulan2 lain..😆.

Ape pun aku nk cite jewellery box ni mmg besar & berbaloi beli. Ade byk warna pilihan lain tp aku x sure knp aku pilih warna green mint ni. Mgkn sbb nk warna lain2 kot 😆. Budget nk tambah koleksi belum ade dlm wishlist lagi sbb aku kena utamakan hal lain dulu. Buat masa ni rasenya mcm cukup dulu dgn apa yg ada..harga emas skrg ni pun bukan turun..Makin naik ade la...😀

Hari ni kami akan ke Kajang beraya haji dkt rumah kak ipar. Sbb dia pun x blk kelantan tahun ni. Kami plan x blk sbb nnt July nk kena blk lg.  Kami jgk x pilih utk blk Perak sbb this year actually turn Kelantan. Kalo blk Perak this year, nnt kena tukar turn plk kan? Lgpun kami budget mesti Jammed!!!. Kami plk x amik cuti sbb nk arange cuti utk this july & December CF nnt 😁.Beginilah life org mkn gaji dgn cuti tahunan. Kena pandai2 la budget cuti supaya x BURST 😁. 

Tiada baju raya baru utk kali ni..Kita pakai ape yg ada je. Sbb 2 pasang sorg baju baru dah ada utk event July nnt. 

Korang beraya haji dimana tahun ni?Ade buat korban?

4 Comments:

Balqis & Amirul said...

jewellery box ni untuk susun2 cincin kan. selalu nampak dalam live tiktok..

https://babalqisanwar.blogspot.com/2024/06/harga-diesel-sebelum-selepas-kenaikan.html

Suria Amanda said...

SA pun aimed nak beli ni...nanti la cari...

thisni3za said...

SA : Kena beli cepat2 tu sis =D

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Lepas ni tersusun cantik la kan ..