Wednesday, July 31, 2024

ARCADE - WANGSA WALK

As Salam

Hari Ahad yg relax sebab Hata dah otw nk ke demam.

Hari Ahad lepas subuh memasing mcm ting tong jadi terlelap semula. Sedar2 pkol 9.30am kome. Terus pening kepala aku 😆.. Dah lama x bangun lewat mcm ni on weekend. Bgn2 terus la aku prepare breakfast ape yg ade dkt rumah ni. 
Jemput2 ikan bilis + bawang + cili padi sikit..

Waktu ni Hata ckp dah start x sedap badan. Jadi aku buatkan kopi o panas & teh o ais mmg dah ade dlm peti ais utk kids. Memandangkn siap masak pun dh nk lunch, jadi aku x masak lunch. Jemput2 ni dah berat sebab tepung kan?😆. Nk masak maggi goreng kids xmo..Nk masak nasi sejam lebih la baru siap..Masak jemput ni portion sikit xde la smp sejam lebih kena tggu😉. Lepas breakfast Hata naik bilik mkn ubat, selimut tebal, tutup kipas & tido.

Kids dkt bawah dgn aku...Aku plk selesaikn jemur kain & add on kain dkt baju yg aku ade beli. Baju tu singkat sikit,..Jadi aku tambah kain utk bg selesa masa pakai...Lps Asar hata dah ok sikit kami ke Wangsa Walk sebab dah janji nk bwk che mek ke arcade sane.
Melabur duit dkt game lain & game ape ntah ni dpt ticket ni...
Kena kumpul smp 200 ticket baru dpt mainan ntah ape2 😀
Last2 bwk blk je ticket ni konon2 next time dtg kumpul lg.

Blk dr arcade aku terus mintak Hata keluarkn storage box frieza aku. Ada part yg aku kena repair utk bg lg selesa & teguh joining antara costume tu...
Dah lama x pakai helmet ni..Last pakai bln 12 hari tu...
In Shaa Allah Ahad ni kami akan pakai semula costume ni dkt Central Icity 
Kalo free bleh la kita jmp dkt sane. 😁
I will be there before 12pm
Alhamdulillah..Nmpk mcm costume ni masih elok lagi..Cuma ade part dekat lutut tu aku kena jahit sikit. Dah siap alteration semua nk kena masukkn semula dlm storage box betul2 sbb risau ade part yg trtggl 😆

Suit ni ade muscle suit tau. Jadi bentuk badan yg trlihat dkt badan aku tu bukan lah bentuk badan aku yg sebenar. Itu semua muscle suit belaka...Sebab tu aku setuju bila Hata suggest aku buat villain character dlm dragon ball ni. Sebab majority my body part is covered by muscle suit.

Nnt kalo ade yg pergi & nmpk aku jgn malu2 utk tegur ye 😀
    








9 Comments:

Mama Zharfan said...

waaa impressed tgk those yg gigih pakai costume suit ni!!

anamizu said...

wowww muscle suit! abdomen petak-petak roti idaman malaya! hehe

Ezna Khalili said...

Wahhhh rajinnya.....

thisni3za said...

MZ : Bleh la buat suka2 & support hobby Hata =D

Anamizu : Haaaa...Tau xpe...6 pax yew =D

Ezna : Gitu la nmpk gayanya =D

uncle gedek said...

Uncle teringin nak pakai muscle suit tu....

Tapi rasanya tak muat tang perut ni... huhuhu

thisni3za said...

Uncle : Bleh adjust lg tu uncle =D

fanny_dcatqueen said...

Uwaaaah penasaran lihat hasil kostumnya kak 😍😍. Pasti baguuus nih. Totalitas sangat. Selalu suka lihat Orang2 yg suka cosplay begini. Temen saya pun beberapa ada. Dan amazed lihat kreatifitas dia menciptakan kostum dari tokoh2 favorit dia

Suria Amanda said...

Creativenya..nanti share kat sini ye...

thisni3za said...

Fanny : Di indonesia mmg ramai prop maker yg bagus2..Sy juga tempah costume kamen rider tsukuyomi dr indonesian prop maker =D

SA : In Shaa Allah sis =D