Thursday, August 01, 2024

COMPANY TRIP PREPARATION PHASE 2

 As Salam



Setakat tarikh ini 1 August 2024, Kehangatan nk ber-company trip dah slowly datang...Alhamdulillah waktu mggu pertama dpt jemputan dr ofis...aku dah settlekn hal passport sebab partner no.2 perlukan segera. Lepas tu aku sibukkn diri dgn mengharungi hari2 bersama anak2 waktu Hata kena pergi outstation ke Sabah & Kuala Lipis. Lepas tu Bzkn diri dengan aktiviti sekolah anak2 & blk kg.

Bermula mid of July hari tu smp hari ni bleh la berasa lega sikit walaupun Hata ada cosplay event invitation & kami ade cosplay competition ahad ni. Alhamdulillah costume & prop dh ready.. Kami bwk simple prop je . Hati tetap berdebar2 nk ke pertandingan ni sebab mesti group lain pun hebat2 jgk team yg masuk majority otai2. Lgpun dh lama jgk rase mcm x masuk competition sejak aku menang dkt Klang hari tu 😁

Utk company trip ni aku pairing dgn sorg budak ofis ni. Jadi ade la beberapa barang yg kami plan nk bawak tapi kena beli..Jadi kami beli la sekaligus. Lepas tu aku masih mencari hiking sandal yg offer best price..😆..Aku x plan nk bawak sandal - selipar toilet utk brjalan waktu mlm dekat sana sbb risau x sesuai. Nk pakai sport shoes dr pagi smp ke malam mmg aku x mahu sebab kulit kaki aku sejenis sensitif..Senang itchy kalo trlalu lama pakai stokin. Adakah mgkn sebab material stokin tu yg x sesuai dgn kaki aku atau mcmane ..Tu x sure. Jadi mmg kena cari hiking sandal utk aku pakai tanpa stokin..Biar berangin sikit kaki tu 😀.. Dekat rumah ni mmg byk sandal biasa je..Biar la aku selesa berjalan dkt sana nnt.Kalo ttibe kaki cramp sebab pakai kasut yg x sesuai ...Kan dah menyusahkn team? Kan?

Hari tu saje je survey dkt shopee luggage cover. Maklum la 1st time nk berjalan jauh ni semua benda nk kena tengok supaya terjaga. Lepas tengok harga & jumpa design  yg aku berkenan terus la kita check out ye kome..Maka sampai la luggage cover yg ini :
We Bare Bears!!!!
Aku pilih warna terang supaya senang nk nmpk dr jauh. Kalo warna sweet2 nih risau plk ada yg sama & buat aku confused nnt. Maklumla...Dah lone ranger ni mmg kena "berdikari" kome...😆. Luggage tu mmg dh sedia ada dkt rumah Hata beli masa nk pegi Sabah hari tu..Kebetulan AEON ade buat SALE...Mmg mencari yg under budget 😁. Dah jumpa tu beli aje la...

Ini adalah beberapa barang yg aku & roomate beli buat masa ni :
Senang nk letak cream muka, pencuci muka, moisturiser..Ubat gigi pun boleh kot ni 😁
Bedak baby mmg wajib ada sebab aku mmg guna setiap hari...
Tepek dekat muka lepas pakai cream segalanya..Lepas tu tepek dkt badan..
Mcm bdk2 nk bg serap peluh 😆..Stock dkt rumah ni stock botol besau 😁
Plastic tube ni mmg berguna utk isi shower & shampoo...
X perlu bwk botol kecik2..Mkn space..Ni dah habis kita leperkn aje..Jimat space..😁
Ini mmg bleh la letak ape2...
Kalo x guna waktu company trip ni bleh guna utk waktu lain...
Tp beli jgk sbb dkt online bleh tahan rege dia weh...nk dpt free shipping kena membeli smp RM15...
Ini dekat kedai ECO hanya RM2.40 je 1 set 😁

Semalam partner no.2 dah announce ticket flight dah beli & kami dah diberitahu seat nombor brp utk pegi & blk. Lepas tu mggu lepas partner no.2 mintak kami pilih menu mase dlm flight waktu pegi & blk. Aku pilih nasi briyani ayam waktu pergi sbb flight kami pkol 11.50 kalo x silap. Kena smp airport pkol 9am. Waktu blk ke KL aku x igt pkol brp..Aku pilih chicken black pepper utk lapik perut waktu blk.

Skrg ni tgh tggu partner no.2 update kami tggl dekat hotel mana sepanjang dekat sana nnt. Kalo dah tau hotel mane2..Bleh la kita search kedai mkn yg best2 kan? Waktu free time kalo berani bleh la pegi berkumpulan 😆

Begitu lah serba sikit update ttg company trip ni. Harap2nya semua berjalan lancar & Allah izinkn aku pegi. Amin..Nnt ape2 lagi yg aku beli / sediakan aklu update sini ye..😁

Dia kali pegi dengan ofismate ni vibe dia lain sikit berbanding pegi dgn pasangan / family kan? 😎





6 Comments:

Mama Zharfan said...

wahh best tu nak fly, wpun company trip..MZ last pergi company trip abroad masa thn 2018 ie masa pergi tokyo, tp MZ bwk family sbb official task tu hanya few days, so selebihnya MZ ronda2 tokyo la...
insya Allah thn ni nak fly for holiday with my family..soonnnnn...rasanya dh hampir siap semua checklist ni..
luggage cover pun MZ beli tp warna itam laaa tp ada print huruf S ie my initial

thisni3za said...

mz : Wah..Best tu dgn fmly plk...Ya ya..Sy pun ade tgk yg mcm sis beli tu..Tp sebab nk warna ceria sy beli we bare bear =D

Suria Amanda said...

Wah seonoknya nak jaaln- jalan...

adnil linda said...

Dari jauh boleh nampak dah.. Senang carik nanti

fanny_dcatqueen said...

Masalah kaki kita sama nih kak. Tak bisa terlalu lama pakai kaos kaki. Pernah pakai terlalu lama, jadi gatal sangat dan luka. Makanya saya prefer pakai alas kaki yg terbuka.

Seruuuu nih pasti outing kantor nya. Rindu juga ikut outing kantor macam dulu

thisni3za said...

SA : Alhamdulillah..Rezeki sy sis =D

Linda : Haa..Tau xpe... =D

Fanny : Kan..kaki yg cerewet =D