Friday, August 02, 2024

WALAUPUN WANGINYA SEKEJAB...TAPI TETAP WANGI

As Salam 

Mase ke kedai ECO hari tu che mek jumpa perfume nih... Perfume ni sgt wangi ye kome..Tetibe trigt bau ni aku pernah jumpa masa tengah jln2 dgn Hata dkt blkg pasar seni dulu.

Bau perfume ni mmg x tahan lama..Tapi pada aku bau dia tetap wangi. Jadi masa nk byr tu mmg grab sekali la kan..Che mek amik sebotol, aku amik 2 botol. Tujuanya adalah utk aku bwk ke ofis & bleh la buat spray2 dlm toilet lepas ber-bisnes..Kan? 😁

Kebetulan sgt perfume yg ade dkt ofis ni mmg dh tggl sikit. Jadi sedang elok la aku beli yg baru. Pada aku perfume dekat kedai eco ni bleh tahan jgk bau2 dia kan? Kalo jumpa yg sedap dihidu tu mmg syiok je rase nk grab sebotol. Kalo emergancy lupa nk spray perfume bleh jgk pakai dia. Aku x bleh lg beli perfume baru sekarang ni sbb perfume dkt rumah masih ada. Beli pun setahun sekali je kome weh..Kalo nk beli 3 bulan sekali tu mmg idak le...Kumpul la duit RM30 sebulan..Hujung tahun bleh pilih perfume yg EDP ikut hasil tabung tu kan?πŸ˜€.

Korang plk mcmane?
Beli perfume setahun sekali mcm aku atau beli bile jumpa yg berkenan? 😁


13 Comments:

Faizal R said...

Biasanya orang beli lepas tu pakai tak habis lagi dah beli lain. Last-last banyaklah yang tersadai dan tak berpakai. Itu tak kira lagi yang orang bagi.

Suria Amanda said...

Kak SA pun suka bab perfume ni..sebab tu banyak koleksi..rambang mata tengok yang murah2, baik yang ori mahupun yang inspired..ada banyak kat rumah..kadang2 anak dara tu amik bawak pi kolej

adnil linda said...

Bergantung pada stok yg ada dekat rumah.. Hihihi.. Kalau ada lagi 2,3 botol.. Tak beli lah.. Lagipun, beli yang dekat guardian je.. Tak beli yg beratus tu, walaupun katanya menabung niat nak beli minyak wangi mahal, sampai masa tu.. Berkira nak beli.. Baik guna buat makan... Kikiki

fanny_dcatqueen said...

Saya kolektor parfume kak. JD tiap kali ada parfume yg menarik, pasti saya beli 🀣. Dah banyak dah koleksi di rumah. Dari yg parfume premium dengan harga above USD 500 sampai parfum murah meriah yg dijual dekat supermarket pun ada 🀣.

Dan saya pake semuanya. Tergantung mood. Nak tidur malam saya selalunya mandi dulu. Setelah itu semprot parfum πŸ˜„.

Botol yg dah habis, kalo cantik saya simpan. Kalo biasa saja, tak lah.

Mun said...

Kalau mun, jenis yg sgt memilih bau perfume. Kalau kuat sgt bau, boleh migrain.. selalu beli yg size poket kecik jer. Nk dekat setahun baru habis guna πŸ˜‚

Carneyz said...

Salam kenal, tumpang lalu kejap baca blog. Saya jarang2 beli minyak wangi, minyak wangi yang ada ni pun dah 2-3 tahun pakai tak habis-habis lagi 😜 Lagi2 sejak berhenti kerja dan tak payah nak pakai minyak wangi hari2 kecuali bila keluar rumah 🀭

thisni3za said...

Faizal : Haaa...Kalo peel gitu mmg byk la jawabnya =D

SA : Haa..Sudah..Kena control tu =D

Linda : Sy pun sama tgk keadaan perfume dkt rumah dulu baru bleh fikir nk beli yg baru..Perfume dr guardian pun not bad bau2 dia..Tp kalo dah menabung tu kena hati kering masa membeli =D

Fanny : Wahhh..Hebat =D

Mun : Jimat betul tu =D

Carneys : Jimat tu sis..Tp sebab keje kena pakai jgk..Tambah2 kalo lunch dkt kedai mkn..Mmg kena spray lepas blk dr sana..Bau asham...=D


Mama Zharfan said...

i cerewet bab2 perfume sbb mudah rasa pening kalau tak kena dgn taste...end up tak tukar2 pun brand..bila dh abih, akan beli lg brand yg sama ie bau yg sama (Nina Ricci L Extase)

Abam Kie said...

sy memang ada beberapa botol perfume di rumah n sekolah. kat sek tu guna yg kecik aje. beli beberapa botol agar boleh gilir2...

uncle gedek said...

Uncle selalu curi pakai aunty punya je.... (bisik)

thisni3za said...

MZ : Senang suka 1 bau je...Bahaya jgk kalo suka mcm2 bau mcm sy ni ha =D

Abam kie : nice..Dkt school mmg kena ade back up 1 botol =D

Uncle : Nice..Ada alasan aunty nk beli baru & knp cpt habis..=D

Ezna Khalili said...

Bila nak dekat habis beli yang baru tapi bau tu suka fruity dan floral.

thisni3za said...

Ezna : Sy pun suka bau fruity...Tp ikut mood =D