Monday, July 22, 2024

DAH SLOWLY START MENCARI

As Salam

Jumaat lepas sorg staff ofis belanja ini :
Sedap semuanya...Aku amik yg bawah sekali ni...
Yg mcm ade serbuk coco & bulat2 kecik tu crunchy
Sedap sbb tak manis & tak muak...


Ok..Sambung cerita tajuk diatas 😁

Bulan september nnt in shaa Allah anak sedara aku yg tggl dekat Melaka akan kawin dgn org Melaka jgk. Cinta zaman sekolah citenya...Alhamdulillah pjng jodoh mereka membawak ke ikatan perkahwinan..Semoga kekal hingga akhir hayat.

Jadi mase aku blk kg hari tu, kami adik beradik ade la berbincang tentang homestay dekat Melaka yg dekat dengan dewan majlis. Anak sedara aku pilih nikah pagi & terus bersanding tghari tu. Jadi kami plan nk dtg hari sabtu, Ahad tu masa nk keluar gi tengok anak sedara nikah terus check out la kan..

Jadi malam td kak yang aku dah tny nk stay area mana. Baru la aku terigt nk tgk semula map dewan & homestay area sane. Aku akan stay dgn kak yong & Kak cik. Kak Yang stay dengan anak2 dia. 
Gambar x clear sgt..Tp ini adalah antara homestay2 yg ada area dewan anak sedara aku nk kawin tu. Kami try tny D'family homestay tu. Harga dah ok dah utk kongsi bertiga..Cuma part bilik je mcm x best sgt sbb bilik ke 3 tu ade katil single je. Jadi kalo aku amik master bedroom sbb aku ber-4, kak cik amik 2nd room sbb brtiga..Then takkan kak yong nk amik bilik kecik tu kan? Mcm x muat sebab kak yong aku pun ber-3 jgk 😆

Jadi sekarang pencarian perlu diteruskan sebab risau ramai yg booking tambahan plk sekali dgn public holiday kan..Kalau ada antara korang yg tau mane2 homestay yg ok utk kami 3 fmly bleh la share2 dekat sini..Tp mmg nk cari yg area dewan je..Perjalanan nk less than 15 minutes sbb aku x sure on that day  jammed dia mcmane kan? Jadi kami xmo kalut on the event day..Gitewww 😁

Kali ni anak sedara tak tetapkan tema ape2...We all bebas nk pakai baju warna apa...Tapi masa blk kg hari tu kakak2 aku mcm setuju nk pakai baju raya hari tu je..Mustard tu. Tapi nnt kena tanya semula la mak pengantin.Kot2 die dah ade idea nk pakai kaler ape kan..

Gitulah cerita dia..
Dah meningkat usia ni, kita plk kalut dengan majlis anak2 sedara. Masa kita kawin, Anak2 sedara & mak2 dieorg yg kalut nk prepare utk kita kan?...

Nak bg hadiah ape ek dekat pengantin?
hari tu masa jumpa anak sedara ni dkt Melaka, dia ckp dia dh jumpa dah rumah tk duduk lepas kawin. Jadi....Tengok la ape2 yg berguna utk kita bg nnt 😁. Doakan semua urusan berjalan lancar ye..Amin


7 Comments:

Mama Zharfan said...

time flies kan..tgk2 kita semua kalut attend wedding anak2 sedara heheheh my anak sedare ada dua org lg yg akan kawin soon

Suria Amanda said...

Sekarnag sampai masa anak- anak buah kahwin...sebelah Pak Zain ramai dah anak- anak buah yang kahwin..semua muda- muda..ada yang blom umur 20 pun dah bertunang dah...how times flies...

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Nampak sedap dessert tu. Ya betul kalau kena tike tarikh cuti sekolah ni better csti and lock awal-awal . Risau penuh pulak nanti , satu hal nak kena pening fikirkan ..

Kalau hdiah kahwin , CCL suka bagi barang-barang dapur . Of course pengantin akan guna ..

thisni3za said...

MZ : Kan..Terasa berusia disitu =D

SA : Wahhh..Muda tu 20an..=D

CCL : Kan..NK kena aktif mencari dah dr sekarang..

Sha Mohamed said...

Mengancam dessert tu.. Yang ada serbuk koko tu mengancam betul..
Memang kena booking cepat homestay tu.. Semoga bertemu yang sesuai..

Ammi said...

dessert gini kalau dapat kat anak sulung ammi huhu...laju je. ni dia kat asrama, ada sepupu bagi moist kak satu bekas. sampai ke harini baru sepotong je berluak. harap2 sempatlah kek tu tunggu anak dara ni balik dari asrama

thisni3za said...

Sha : Haah kan...Musim2 cuti ni..mmg kena booking awal

Ammi : Alahai..Hrp2 masih elok waktu dia blk dr asrama =D