Wednesday, August 07, 2024

KISAH 3 DALAM 1

As Salam

Kita kembali bersiaran selepas berehat 3 hari direct 😁

Kita start dengan kisah cosplay competition hari Ahad lepas ye..

Hari ahad disebabkan xmo mengadap jammed kami gerak awal dr rumah. Competition pkol 11 am..Kami gerak pkol 8.30am..Tak sangka plk jalan clear je ke Central I-city tu jadi kami smp sana pkol 9.05am. Dr rumah aku & Hata dah separuh suit up. Jadi disebabkn smp awal kami duduk dlm kereta dulu lepas dpt parking betul2 dekat dgn pintu masuk. Pkol 9.25am Hata naik utk tengok tapak event dekat mane. Lepas tu pkol 9.45am contestant registration counter pun bukak. Lepas register Hata turun blk & kami pun suit up. Dalam pkol 10.30am tu kami naik ke tapak event.
Kami 😍
Hari tu ade 2 frieza. Kami kenal team ni...
Kami lagi...
Competition habis pkol 12tghari. Tapi nk tau sape menang tu kena tunggu smp pkol 4pm. Lama giler kan? Aku dah la malas nk suit down sbb nk suit up blk payah weh...Waktu ni aku dah start rasa x sedap tekak..Gatal & pedih. Sementara tunggu keputusan tu kami duduk dkt blkg stage & pegi mkn jgk. Lepas prize giving kami blk terus sbb rase dah penat sgt. Kali ni xde rezeki kami utk menang ape2 dalam pertandingan ni. Ade sorg judges bgtau point character portrayer kami x cukup strong utk dpt markah tinggi. X pe lah..Kita try next time plk ye dak?

Blk dr Central I-city tu kami selesaikn ape2 yg patut..Lepas maghrib gatai pi kg baru plk mkn nasi dekat sane. Nak masak malas..Drive smp kg baru rajin plk 😂. Malam tu tgh2 tdo ttibe aku trjaga & rasa sakit tekak yg amat sgt smp x bleh nk menelan. Aku kejut Hata mintak air masak sebab sakit tekak sgt. Esoknya (isnin) aku gagah jgk pegi ofis tapi badan tak larat. Lepas sarapan secara paksa & sakit tekak dkt ofis ttibe badan ni rasa dedar...Muka ttibe rasa membahang. Pkol 9am terpaksa msg bos cakap aku nk blk pegi klinik. 

Dr LRT ke klinik tu aku tawakal je bawak motor sbb rasa x larat sgt dah badan ni. Settled hal klinik pkol 11am.. Dr klinik ke rumah pkol tawakal je pulas minyak motor slow2...Dada rase berdegup kencang. Doctor ckp saluran tekak aku dah bengkak. Sebab tu mlm td tekak aku rasa sakit sgt smp x bleh menelan. Lepas mkn ubat batuk & segalanya aku tido..Sedar2 dah pkol 3pm kome. Lama giler trtido penangan ubat yg doctor bagi.Ptg tu masak kari sardin je. Aku x larat nk keluar rumah. Kepala masih tingtong kesan ubat. 

Semalam aku MC lagi...Mmg makan ubat batuk 3x ..Smpkn baju sekolah agama Ammar pun aku mintak Hata yg htr waktu dia nk htr anak2 ke sekolah..Lepas dieorg pegi, aku sarapan ringan2 je..Lepas tu mkn ubat & tarik selimut semula.. Pkol 11am bgn tdo lepas tu mkn aje la ape yg ada dekat rumah ni utk lapik perut...Basuh kain, jemur kain & Lipat kain yg dh segunung tu lepas tu pkol 2.30pm mkn lagi ubat batuk & lena lagi smp pkol 4.30pm..Lepas asar baru aku turun bawah keluarkn ayam & start masak. Aku xde selera nk mkn nasi. Jadi mkn aje la ape2 utk lapik perut. Pkol 10pm mkn lagi ubat batuk & lena la smp pagi td...

Alhamdulillah pagi ni tekak dah xde rasa sakit sgt..Tapi batuk tu sikit2 ade lg...Begitu lah kisah aku 3 hari ni..mmg x larat nk update blog...Mujur la xde selesema..Sebab aku ni kalo kena selesema mmg akan smp level luka lobang hidung. Itu yg penat nk layan tu 😀
Banyak membantu ubat ni..Janji mkn ikut time.

Aku harap this week / next week currency kita naik sikit. Aku dah kena start tukar duit. Hari tu kwn ofis lupa nk bgtau aku dia gi tukar duit. Kalo x bleh tumpang tukar sekali..Adeh...



8 Comments:

Mama Zharfan said...

moga cepat sembuh.aamiin
kagum la tgk u join event cosplay ni!

adnil linda said...

GWS...
kalau linda tak sanggup nak sakit tekak...
takde rezeki kat event kali nie..mebi ada untuk yang lain pulak nanti, insya-Allah

Suria Amanda said...

tak sangkaminat cosplay erk...bagus la..takpe xde rezeki nanti next cuba lagi okey...semoga cepat sembuh ye..sekarang ni memang senang dapat demam and batuk..lepas tu lama sakitnya

Syazni Rahim said...

GWS! Wah bestnya pakai kostum!

Cuya said...

Bestnya cosplay! Cuya teringin tengok depan2 event gini

Cuya said...

Bestnya cosplay! Cuya teringin nak pergi event gini
Seronok pulak tengok

uncle gedek said...

Uncle tertanya2 macam mana korang simpan / jaga kostum2 tu... mesti ada disiplinnya kan? Untuk elak rosak... makan space banyak tak?

Eh, boleh buat posting khas lah pasal tu....

thisni3za said...

MZ : Thx sis..Jadi la buat jadi salah satu hobby =D

Linda : Itu la tu...Penat melayan batuk =D

SA : iye sis..Kite try lg next time =D

Syazni : Thx dear..Jadi la buat suka2 =D

Cuya : Bleh je pegi..Skrg byk jgk free entry event. Kalo brbayar pun ade jgk..This august ade 1 dkt the mines..Tp kena beli ticket. Ade jgk cosplayer yg duk luar dewan je x beli ticket =D

Uncle : Kami simpan dlm storage box uncle..Jadi susun dlm bilik store. Then label.Time nk pakai senang cari =D