Monday, October 07, 2024

HALAL MOONCAKE

As Salam

Sejak tahun 2013 aku dah belajar mkn mooncake. Dalam banyak2 flavor, aku suka flavor kacang merah, coklat & durian. Hari tu kak ipar bagi Mooncake flavor lotus yg dia dpt dr Concorde hotel. Sedap jgk. Aku share mkn dgn budak ofis sbb isi rumah x pandai mkn 😁. Mooncake paling mahal aku beli is mooncake durian. RM30+...Rase dia biasa je..Bau je lebih. Aku suka flavor kacang merah sbb mcm ade kacang biji labu dlm tu.

Masa makan mooncake yg kak ipar aku bg dkt ofis, sorg staff offer nk bwk mooncake dr rumah dia plk..Aku ok je asalkn HALAL 😆
Mooncake inti kacang merah
Isi didalam..Manis jgk ni...
Kena mkn sikit2 mcm mkn kek lapis sarawak 😆

Selalunya aku akan beli mooncake dekat baker's cottage. Tapi tahun ni mcm x terbeli plk sebab asyik lupa je nk grab masa nk bayar ayam dr sana. Ayam dkt baker's cottage aku suka jgk..Aku suka semua 3 flavor..Tapi yg selalu beli is blackpepper. Ok..Nnt mcm kena gi beli 😁

Korang ade yg mkn mooncake?

Jumaat lepas ofis Hata ada annual dinner tema 50an smp skrg...
Nnt aku share cerita & mcmane rupa Hata waktu pakai baju tema annual dinner tu ye...Gigih awe sorg ni kome..Khamis mlm jumaat tu dia paksa aku tido pkol 12tgh mlm sebab mintak jahitkn boot cover & cover songkok dia.Lepas tu Jumaat tu dia amik cuti. Siapkn name tag & bbrp brng lagi.




2 Comments:

adnil linda said...

semangat Hatta nak p annual dinner, siap amik cuti bagai..hihi
Linda makan moon cake homemade je...memang ada akak senior buat, pelbagai perisa...

Mama Zharfan said...

saya tak reti mkn mooncake :) zmn2 keje UOB dulu2, ada la dpt tp i bg org jer laaa