Monday, October 28, 2024

HARI MELAHIRKAN CHE MEK

As Salam

Hari ni adalah tarikh dimana aku lahirkan che mek dekat Hospital Sungai Buloh. Hari Ahad warded, arwah mak & abah terus dtg hospital. Lepas tu blk rumah aku smp la hari aku blk rumah semula dgn bwk che mek. Lepas subuh hari Khamis, Hata terpaksa ke Perlis atas urusan kerja. Pkol 4pm terus grk blk ke KL semula utk discharge-kan aku dr hospital. Igt lagi waktu ni nurse dah bbrp kali tny aku discharge mlm tu ke idak. Aku jwb aku nk discharge mlm ni. Tunggu Hata dr Perlis. Alhamdulillah, pkol 11pm smp rumah. Arwah abah tggu dkt parking & bwk che mek naik rumah, aku plk kena pimpin le dgn Hata naik ke rumah. 

Alhamdulillah..Dah 14 tahun dpt jaga che mek. Dapat tengok dia membesar depan mata. Dapat gaduh, dpt membebel, dpt berebut brng, dpt kongsi2 brng, dpt dah mintak tlg itu ini. Dapat la bg nasihat itu ini, dpt dh share idea..Mcm2 dah Allah bg aku merasa dgn anak perempuan yg sorg ni 😁. Jadi semalam kami bawak la dia ke tempat mkn yg dia request...Pkol 10.30 pagi dh smp. Mujur la waktu awal gini org x ramai lg & kami pun x perlu beratur tunggu giliran.
Matching2...
Che mek mintak aku pakai baju sama dgn dia..Kita layan..
Hata & Ammar kebetulan sama..Black & red
Bwk che mek mkn sini la...
Bday gurl request 😁
Mood che mek skrg asyik nk Matcha jer 
Try sea salt ice cream...ok saje..
Tukang bayo...😍

Lepas makan kami ke watson sebab Hata nk cari pomade, aku plk nk cari eye shadow yg size kecik & lipsticks sbb yg dekat rumah dah habis..Lepas tu ade announcement ckp ade show Deepavali dance dekat depan watson ni lepas tu Watson akan bg Deepavali goodie bag.. Gigih tggu show smp habis ye kome..
Comey adik2 ni menarik...😁
Isi dari 3 goodie bag yg kami dapat..
1st time try product dr Simplysiti...
Berkenan dgn bedak dia..Tp xde stock plk...
4 warna..
Lipsticks yg dah habis di ganti dgn yg ini...
Code yg sama je aku amik...
Jarang2 ye sis berjalan pakai skirt...
Biasa pakai jeans je senang nk melangkah 😆
Nk matching2 punya pasal..
Baju tu beli dkt VOIR SALE warna sama plk dgn che mek

Lepas selesai membeli, tekak rasa nk mkn jelly dekat sini..
Paham ke?😀
Kita makan herbal Jelly ni dgn air gula dlm teko tu...
Hata minum herbal drinks yg pahit..
Air botol tu bwk blk.
Alhamdulillah....
Selesai dah bday treat utk che mek...

Hari ni nk check semula isi luggage kot2 ade yg terlepas pandang...
Alhamdulillah Hata said dia x jadi keluar outstation 4hb 11 ke Alor Setar. Tukar date lain. Kalo tidak mengelabah jgk aku nk blk dr KLIA & anak2 yg kena tinggal dalam sejam 2 sementara aku smp rumah. Tapi semalam kami dah contact sorg kawan Hata yg kami dah kenal sejak tahun 2000 utk amik aku dr KLIA bwk ke rumah. Dia mmg buat grab svc dr KLIA. Aku bukan ape panggil dia..Sebab rasenya jauh jgkkan KLIA ke Wangsa Melawati. Nk naik berdua dgn org yg aku x kenal sejauh ini...aku masih x berani sgt. Jadi panggil la dia utk tlg. So hari ni kena update dia semula la sebab Hata x jadi outstation..


Yahooooooooo...😁















0 Comments: