Thursday, August 07, 2014

Raya 2014 : 4 - 8 Syawal

As Salam

Entry : KB & KL..

Sambung cite raya lagi...hoho

Khamis, pkol 6.45am dah gerak dari rumah to KB..

Singgah kejab dekat Batu Gajah utk beli breakfast & benti plk dekat PETRONAS utk makan & beli air..Selesai dekat sane baru kami mulakan perjalanan.. Alhamdulillah perjalanan pulang kami CLEAR sampai ke Kuala Krai..Tapi start dari Kuala Krai hingga ke RUMAH..memang asyik2 urut dada je mengadap JAMMED..hoho..

Jom layan gambo...huhu

4 SYAWAL : 
Ber-ORANGE balik ke KB..huhu
Sampai rumah, isi perut dulu...
Kelaparan wehhh..hoho

Malamnya, lepas Maghrib, classmate Hata yg dulu ajak g mini reunion dkt kedai steamboat dekat dgn TESCO..Aku x igt la nama dia..huhu
Duduk hujung2 je..MALU la..haha
Bergambo depan kedai...
Makanan dekat sini not bad jgk...
Sauce die pun kalo pandai combine memang layan..huhu
Chrgnya RM29/Pax


5 SYAWAL :

Pepagi hari dah bakar SATAY..Maka kami breakfast SATAY on raya ke-5..hoho
Homemade SATAY DAGING...
Lepas semayang Jumaat, my SIL ajak g HUMAIRA pulak sebab anak daranya nk mncari shawl..Layankan sajo...Aku cuba utk kuatkan semangat ELAK dari beli..Tapi TAK DAPAT ELAK..tersangkut jgk...kiki
Jadila...
Janji ada DISKAUN...kiki
Then minum petang dgn kek Nutella Sarawak...huhu

Malamnya kami hanya makan MAGGI sajo..Memang rase tak larat dah nak makan makanan yang berat2..hoho


6 SYAWAL :

Hari ini semua dah balik ke tempat asal...My SIL balik Ganu..my BIL blk KL b4 blk rumah sendiri ..kiki..

Lepas je dieorg gerak balik, aku, Hata & my Qaisara hangkut my MIL ke kedai beli barang utk che mek...(adal er beli sikit utk che mek..malu la nak cite dkt sini...kiki). Lepas tu beli lauk je utk lunch tu...Aku & che mek dah siap makan dah dekat kedai makan yg kami bungkus lauk tu..Sebabnya che mek tetibe je sebut nak makan nasi..Maka aku temankanlah...Sepinggan 2 orang...Selesai...kiki

Dinnernya aku & Hata dh bz mengemas bag pulak...Luggage bag dulu kembali bertugas bile aku dapat sumbat 4 bag pakaian jadi 1 bag jer...Senang mase smp KL nnt..Hangkut sekali harung je..Bag kecik2 nih kene berangkut ulangkali...huhu

Malamnya aku masak ini sajo...
Giant Homemade Popiah Goreng
Kepok goreng...
Selesai...

8 SYAWAL :

Pkol 7am baru dpt gerak dari rumah..Itu pun sebab Hata sakit perut..3-4 kali ulang alik BANK TETAP..
Samap dekat area KOK LANAS aku mintak Hata berenti je dekat mane2 kedai yg jual makanan utk breakfast. Aku teringin sangat nak makan LAKSAM...dari 1st Day sampai teringin..Tapi x dapat2 jgk...hoho

Alhamdulillah mase benti dkt gerai tu, ada jual...kiki
Akok & Laksam...

Kami benti dkt RnR Gua Musang yang lama...Tetibe plk AIR XDE...kena la beli mineral water utk basuh tangan.. Nak amik air spare udah kene bukak bonet plk..MALAS punya pasal..Makanya, beli aje la..Boleh jgk diminum...huhu

Smp KL pkol 2.30PM...Then lepas barang & selesaikan  apa yang patut..Gi AEON Big Kepong sebab aku teringin sangat nak makan SOTONG TEPPANYAKI..hoho..Then bwk che mek g main kejab & terus balik...

Pkol 10pm dah siap ZZzzzz...Esok nya kijooo...hoho

Ok..Itu je cite raye 2014 kali ini..hohoho..
Raya kali ini rase penatnya mcm 3 Kali Ganda Dari last year...hoho


Xpe la..Janji HAPPY..kan??





End

5 comments:

Asha Lya said...

dtail raya sis..makan2 skrg bln mkn tpi jaga pemakanan hheee

Cik Itah said...

salam. wahhh...nampak sedap

norhasnizakhalid said...

selamat hari raya.. salam kenal dari mamaniza.com

Fadzi Razak said...

KB kat mane tu?

btw, saya folower #155

thisni3za said...

asha : ini dh kire simple sgt dh nih...hoho

ITah : kalo dpt rase lg sedap..haha

mamaniza : slmt hari raya..thx sbb visit my super simple blog..huhu

fadzi : thx jd my 155 flwr...KB di Pengkalan Chepa...huhu