Sunday, April 09, 2017

Penangan Movie : KIMCHI UNTUK AWAK

As Salam

Aku xtau la ape angin yg telah menyampuk si Hata lepas tgk movie KIMCHI UNTUK AWAK kali ke-2 hari tu...Dan-dan je mcm org mengidam mintak aku pegi belikn KIMCHI..Nak merasa nau nau katanya..Sabar mek..Sabar...haha

Memula aku rase mcm malas nk layan..Tapi bile dah 2 kali tanya, terus rase kesian la pulak...
Makanya, hari khamis aku lari kejab ke KLCC mencari..Sebabnya mase hari Selasa aku g tgk dekat Jaya Grocer Intermark, kimchi tu dah out of stock..

Aku ni mane la tahu kimchi brand ape yg sedap..So, kite pilih la kimchi ini :
KIMCHI - HALAL...
Mula-mula makan, Hata cakap mcm masam-masam jeruk gitu...
Kebetulan pulak semalam Hata masak nasi ayam utk dinner..So makan nasi ayam add on lauk KIMCHI...Aku tengokkan aje sebab aku pening dengan bau kimchi nih..haha..

Sedar tak sedar dah separuh tupperware tu Hata makan...TANJAT GEGURL!!!...Biar betul awe nih...SUKA la pulak..Hahaha
SEPARUH JE TINGGAL!!!

Bila sayurnya (KOBIS JEPUN) ni dah sikit..terus Hata cakap :

" Sayang nak buang kuahnya nih... Kobis yang awak masak lemak putih kelmarin ade lagi kan?"

Bercakap dengan mata bersinar-sinar..Aku mampu angguk je...

Lepas makan, semangat Hata pegi habiskan baki kobis jepun aku tu utk dicampur dengan kuah yg sedia ada nih...Adehhhh

Hari ni Hata balik keje awal, so ceritanya, gabungan sayur yg baru tu masih BOLEH IN dengan tekaknya walaupun x berapa nk mesra sgt..Tapi still SEDAP katenya...adehhh...Udah la...Dapat menu baru...Jangan lepas ni suruh aku belajar buat pulak sudah la...

1 bekas tu pun bukan murah ye...RM8 separuh je dari bekas tau foo fa...


Layankan sekali x jemu...
Bile dah jemu nnt berenti la mintak..hihi





Betul2 terkesan tgk cite Kimchi Untuk Awak...haha

End

3 comments:

Shafyqah Azahar said...

teringin nak try tapi takut tak kena tekak huhu

Cik Itah said...

sedap ke kimchi ni? sy x pernah cuba haha

thisni3za said...

Saya pun x pernah try lg shafyqah azry & cik itah ..Bau dia sy x bleh in..hahah