Tuesday, June 20, 2017

cari baju raya di jakel

As Salam

Alhamdulillah..Selesai mencari dan membeli baju raya kami sekeluarga...

Hari Sabtu memula pegi SALE BATA..Lepas tu g JAKEL dgn niat mencari baju raya..Alhamdulillah jumpe...Tapi orang dalam Jakel tu, Subhanallah...PACKED...Pening aku nak memilih baju...Memula kami grab baju melayu Hata dulu..then cari baju che mek...Then baju Ammar (xde kaler yg matching)..last sekali baju aku...Alhamdulillah...Jumpa baju kami 3 beranak...Lepas tu round2 sekejab dekat bazaar ramadhan dkt jalan TAR...

Kami berbuka dekat kedai mamak NAINA depan JAKEL...Ternampak Che Ta dgn Zain & group berbuka dkt dekai yg sama..Tapi aku x gi jmp la sbb memasing tgh kalut nk berbuka..huhu..Lepas maghrib, kami mulakan MISI mencari baju melayu Ammar...Ya Allah..Sesak nafas mencari sebab org ramai sgt..JAMMED!!!...tapi at last mujur la jmp baju Ammar...Nak menangis aku mencari baju yg warnanya akan2 sama dgn kami...huhu
Terung Sambal..
1st time in my life makan terung sambal ni..
Selama ni aku xmo makan sbb mind set cakap TAK SEDAP!!!..ekek
Menu kami...Simple je...
Welfie sblm berbuka...
Che mek time ni tersentap sbb TERTUMPAHKAN air teh o ais aku...
Nampak x meja sebelah aku tu lenjun???Tapi kami x marah pun...Che mek sentap sebab diri sendiri terkejut tertumpahkan air tu...Mujur la x masuk dlm lauk.....Awe ambe tu dah berbuka dulu..Lapar..ekek

Aku & Hata dah memang saling bg reminder...

JANGAN MALUKAN ANAK DEPAN ORANG RAMAI KALAU ANAK BUAT KESILAPAN YG TIDAK DISENGAJAKAN

Jadi memang kami x marah che mek sbb tahu che mek tak sengaja...Dari apa yg aku baca, kalau kita marah anak2 depan org ramai hingga si anak malu, maka confident level dia akan down...Anak pun ada maruah ye kawan2..jadi sama2 lah kite menjaga maruah sesama sendiri...


Alhamdulillah selesai part baju...
Part kasut raya masih 25% je siap...Harap2 sebelum kelik kelate ni kami dpt settlekan semua...huhu



Persiapan kome mcmane plk?




End

1 comments: