Wednesday, July 24, 2013

Berkat

As salam

entry : money...money..money..& anything else...

Smlm mase dlm kete nk ke hotel Hata brcerita ape yg didgr dr ustaz Don..

Katenyer. : kite tidak boleh lokek / kedekut dgn anak...bg duit belanja & sediakan segala kewajipan adalah TANGGUNGJAWAB kite sbg ibubapa...Apa yang dikatakan dgn BELANJA is...bile kite ke pasaraya/mana-mana..anak minta something...kite sebenarnya kene belikn/belanja anak kite tu...jgn kedekut...kalo kite boleh TIDAK BERKIRA dgn kwn2 mase mkn diluar..kenapa kite nk brkira dgn DARAH DAGING kita sendiri...

Berbelanja kepada AHLI KELUARGA adalah lebih BERKAT dari belanja orang luar..(kwn/org asing)..
(terus pandang Hata btau..kalo BELANJA ISTERI LAGI BERKAT..kiki)

Aku tetibe tersedar yg sebenarnya perkara tu pernah jadi pd aku...mase bwk my Qaisara ke klinik(Isnin), aku byr gune duit aku RM35..sbb duit Hata dlm bank..then he paid me back...pastu pagi td nk basuh jeans...seluk dekat poket jumpe rm10(rm5+rm1)...seluk poket blkng jmp lg RM10 sekeping...lps tu pagi td jumpe lg RM15 dlm poket bag...

Huhu..nmpk x kat situ?? Berkat Ikhlas..aku x kesah pun kalo Hata x byr blk...duit emergancy utk my Qaisara mmg ade cume xde on hand..so aku gune aje la duit aku..takkan dgn anak sendiri nk brkira kotttt...Kite keluarkan RM35, kite dpt semula amount yg sama...lepas tu dpt lagi EXTRA sekali ganda amount tu...Alhamdulillah...walaupun itu duit kite sendiri jgk sbnrnya..tp kalo aku x belek poket seluar satu-satu mmg kite x akan igt ttg duit tu...kalau duit tu trkeluar mase dlm washing machine itu kira rezeki..tp kalo x???smp ke sudah x tahu...kan...(melainkn ko basuh jeans tu hari ini..mlm nnt ko pakai & seluk semua poket)...huhu


Saje nk share..jgn ade yg terase ye...huhu


end

0 comments: