Monday, March 23, 2015

Cerita Sabtu : Makan-Makan

As Salam

Hari jumaat, aku yg kelaparan sebab lunch time just makan putu mayam jer..kiki..Blk kerja terus ajak Hata makan dkt JM Briyani - Selayang Mall ..

Lepas makan g mydin kejab beli brng...That time Hata dpt What's App dr his niece btau nk dtg rumah esok bawak lauk.. Kami just masak nasi sajo... Igtkan nk dtg utk mkn time lunch..Rupanya time dinner..

Makanya, pagi tu kami breakfast merangkap lunch dkt area FRIM then g AEON Big cari la ape2 yg patut..Memandangkan sambal rojak ade lagi, so aku plan nk buat sotong kangkung.. Hata plk masak gulai dalca ayam..Saje je add on lauk..huhu

Kebetulan plk since Jumaat, Qaisara x berapa sihat, jadi kami bg che mek rest secukupnya..So that mlm nnt ade energy utk bersama Sajeeda..huhu

Aku plk siap2 kemaskan bilik tetamu.. Cabinet kecik che mek pun aku susun situ jgk..So nnt che mek aku suh main dlm bilik tu je..kiki..Rumah aku ni udah le 10 langkah che mek je..Kalo ramai2 dkt hall tu, mmg akan nmpk packed sgt..huhu
Ini la himpunan lauk pauk kami malam tu...
- Gulai ikan nasi berlauk ..
- Ayam goreng kak wok..
- Gulai dalca ayam..
- Telur goreng ikan budu..
- Sambal belacan - kelantan style..
- Ulam pun...
- Kepok goreng..
- Sotong kangkung - dessert..haha

Alhamdulillah, lauk semua tggl sepinggan je balance...Telah kami selesaikan time sarapan pagi smlm..Aku makan cicah kuah dgn jemput tepung, Hata plk cicah kuah dgn roti..



Sekali sekala makan bersama..Rase meriah plk..huhu





End

0 comments: