Tuesday, August 29, 2017

AHAD : CUTI MENJAHIT

As Salam

Hari Ahad, pkol 9pagi Hata dah kena pegi Amcorp Mall sebab ade event cosplay dekat sane...Maka tinggallah aku dan anak2...Pagi breakfast Hata dah tlg belikan breakfast...Semalam aku berjaya melandau lepas subuh...Mengantuk yang teramat2...huhu..

Lepas Hata gerak, aku bg anak2 sarapan..lepas sarapan aku bg peluang pada che mek utk basuh kasut sekolah sendiri..walaupun cuti seminggu, jgn la ikut cara ibu dulu2..Hari Sabtu 2 hari sebelum sekolah mula baru nak basuh kasut..Kalo hari Sabtu tu hujan, drag smp ke hari Ahad..Kalau hari Ahad hujan, jawabnya menumpang kasih la dekat bawah peti sejuk..ekek

Lepas basuh kasut, aku sengaja mintak che mek basuh baju sekolahnya pulak...Memang dekat rumah ade besen basuh baju yg mcm bertangga tu..So senang la sikit che mek nak mencuci...Pagar rumah aku dah locked siap2...Memula Ammar tak layan pun che mek ajak mencuci sekali..Sementara anak2 buat tugas masing2, aku pulak membuang rumbut2 dan pokok2 yang tumbuh dalam pasu ...Alhamdulillah pokok aloe vera, serai, cactus dan bonsai masih sihat..Sekarang aku tengah monitor pokok peria katak, cili padi & betik ...Harap2nya menjadilah jugak..Kalau 3 pokok tu hidup, boleh la plan tanam pokok yang lain plk kan?huhu
Bot Karam...
Mula2 Ammar tak nak sentuh air...Ammar lebih suka membebel with his own language smp ade sorg mamat ni lalu depan rumah pun tersengih2 dengar bebelan si awe nih..Kiki..Lepas che mek buat buih hasil dari air sabun basuh baju, baru la Ammar slow2 datang dekat...Lepas tu syiok la main...Aku pun terus terfikir nk buat bot dari kertas nih...

Tapi tak sampai 30 saat..Udah karam sebab Ammar rendamkan bot tu..Terus hancur..Kiki...Jadilah melayan kerenah anak2 on weekend sebab takde gi mane2 kan? Kire ganti la activity outdoor dgn activity indoor...Huhu..Lepas hancur bot, anak2 boleh masukkan kaki plk dalam besen ni..Layankan jgk smp la Ammar aku mandikan dekat luar je..Takde orang lalu lalang so aku mandikan aje..Che mek aku suruh mandi dalam rumah sebab rase mcm x bersih plk kalo mandi berbaju dekat luar..Ekek..

Lepas mandi dan bersiap, semua masuk rumah..Dalam tengah memikir nak masak ape, terus che mek request nak makan bubur nasi...Maka menu lunch kami 3 beranak adalah bubur nasi...Lepas makan aku igt anak2 nak la tido..Sekali dieorg layan tengok kamen rider dan ultraman..Sudahnya pkol 1.30pm baru tido..Terus cancel plan aku nak pegi ke Amcorp Mall jumpa & blk skali dgn Hata...

Pkol 4pm Hata blk, aku masakkan telur kicap dan kentang goreng je...Lauk basah tak beli..So makan aje la ape yg ade..huhu 
Star Lord & Spiderman
Groot tu Hata buat sendiri hari Sabtu malam Ahad smp pkol 2 pagi..Nak buat time anak2 tak tido lagi memang tak dapat la...Kang silap2 Ammar yg disolek jadi groot..haha...Habis dikerjakan water color che mek...Belt aku pun jadi mangsa aksesori Hata utk event ni..Huhu

Layankan aje la minatnya...Janji x minat ke perkara yg x berfaedah..Kiki


Yeah!!!!!!
Esok aku keje halfday saja...Lepas Hata blk keje kami terus grk blk kg...huhu

End

0 comments: