Tuesday, August 15, 2017

WEDDING & JAYA ONE

As Salam

Hari Ahad sebelah pagi memang duduk rumah marathon basuh baju & segalanya....Pagi2 aku panaskan bihun goreng yg masih berbaki, goreng nugget, daging burger dan buat teh o panas...Lepas tu makan bun yang dibeli dekat Giant mase hari Sabtu...

Aku teruskan misi menjahit yang tergendala sejak hari Sabtu..huhu..Pkol 12tghari igt anak2 nak tido..Hata siap bawak naik bilik..Tak sampai pun setengah jam senyap..Lepas tu aku dengar Ammar & che mek berborak..Ntah ape 2 beradik tu borak...Lepas tu dengar bunyi bising dlm bilik air..Rupanya Hata bwk 2 beradik tu mandi terus..Pdhal lepas Zohor baru nak keluar rumah pegi wedding ex-opismate aku..Huhu

Wedding event dekat Kompleks Sukan Bangsar...Smp sane dlm pkol 2.30pm...Smp2 terus je kami tuju meja makan..Makan siap2 dulu, baru jumpe pengantin & kawan2 opis yang pegi..huhu
Menu Breakfast...
Daging burger tu aku mintak che mek gentel bulat2 & leperkan...
Che mek mintak kerja..Jadi...idea itu je yg datang...Buat la anak..Sementara ade rase nak menolong..huhu 
Selamat Pengantin Baru Nadia....
Lepas kenduri, Hata ajak pegi Jaya One sebab ade team Ultimate Cosplayer dekat sane...Ade event jual brng2 Star Wars jugak...Malu kejab sebab berjalan dalam shopping complex pakai baju kurung & heals bagai..Siap kena perli lagi..." Macam baru blk dr beraya" Huhu 
Hata & The Ultimate Cosplayer...

Lepas jmp kawan2 Hata..Yang pakai costume tu semua, kami pun gerak blk...Anak2 tido dr dlm kereta..Lepas maghrib aku & Hata masih berkira nak dinner ape..Aku igt nak masak je..Tapi Hata bagi aku cuti masak semalam..Jadi kita makan luar lagi...Huhu

Semalam perut Ammar tengah mencerna segala yang tidak diperlukan..Maka kentut package dengan membuang cair...Sebabnya Ammar makan sebiji apple hijau...Bau bahan buangan tu..1 meter dah boleh bau...Adeh...Mujur la Ammar tak beronar sebab berak acap kali jugak la...

Malam tadi pkol 4am...Ammar tetibe menonggeng..Lepas tu kentut bunyi sekali package membuang...Lepas tu harus la ade bau...Hata smp terjaga sambil sempat tanya aku ke yang kentut??? Ape kes??? Anak teruna dia yang tengah memerut kot...ekek...Lepas rase Ammar dah selesai membuang, laju2 pegi cuci..Ammar pun mcm blur2 je bangun pegi basuh berak...Siap kena tukarkan 1 set baju sebab baunya melekat...Tak tahan aku nak tunggu smp pkol 6am nnt..huhu..

Pagi tadi mase nak bersiap2 keluar rumah, 1 round lg Ammar membuang...Lepas basuh, aku bagi minum teh o pekat sikit..Lepas tu aku bekalkan pampers lebih risau dekat taska tak cukup nnt...Harap2nya hari ni proses membuang tu berkurangan la..Kesian tengok Ammar...Smp terkangkang2 berjalan sebab bahan buangan bertakung dekat pampers...Huhu


So lepas ni kalo nak bagi Ammar makan buah, jgn bagi berlebihan...Kesian dekat anak..tak selesa perut...

Badan masih rase sengal2 sebab Sabtu malam Ahad aku buat 1 jam Zumba dekat rumah...Dah lama tak berZumba..Badan terkejut macam mase mula2 start ZUMBA..Harapnya lepas ni badan dah boleh terima badan rengangan2 otot badan..huhu



End

3 comments:

Wak Lat said...

pasni kene joget bara bara bere bere pulak la mkcik., heheh2

Warisan Petani said...

Mudah2an sistem pencernaan Ammar dan stabil seperti sedia kala.

Ubai Ismail said...

sekarang ni musim kenduri kan.. banyak betul kenduri.

:)