Wednesday, November 08, 2017

RESEPI MUDAH : KUEY TEOW SOUP

As Salam

Hari Sabtu dah stock up barang dapur bile tahu Hata akan pegi Seremban..So Sabtu malam Ahad aku xtau nak masak ape..Jadi kite masak menu paling simple tapi anak2 boleh makan smp kenyang..Kiki..makanya kite google la cara masak kuey teow soup paling simple...Aku share sini ye...

BAHAN-BAHAN :
1. Bawang Putih - 2 Ulas (ditumbuk)
2. Cube Ikan Bilis - 1 - 2 cube
3. Minyak masak utk menumis
4. Fish Ball - Belah 2 / Bulat
CARA  MASAK :
1. Panaskan periuk dan tumis bawang putih yg telah ditumbuk hingga kekuningan.
2. Tumis sikit fish ball
3. Masukkan air biase / air panas..
4. Masukkan cube ikan bilis.
5. Biar mendidih dalam 5 minit dan rase..
6. Untuk kuey teow, 1st aku basuh dgn air paip, then aku rendam kejab je dalam air panas...Dah masak sup, bleh la hidangkan...

Kalau nak lagi sedap, korang boleh masukkan sayuran mcm tauge,kobis dan carikan isi ayam..Kalau nak pedas, buat la cili kicap sendiri...
Kuey Teow Soup
Inilah hasil kuew teow soup express aku...Alhamdulillah, kenyang anak2 makan...Kiki

Terima kasih pada yg berkongsi resepi ni...Huhu




End

1 comments:

Warisan Petani said...

tambah sayur sikit pun okay