Thursday, November 09, 2017

KL BRICK FESTIVAL 3.0

As Salam

Hari Ahad lepas, Hata smp rumah dari Seremban dalam pkol 11 pagi...Lepas Zohor pulak udah kena pergi support booth SWMFC dekat KL BRICK FESTIVAL 3.0  yg dibuat dkt dewan latihan DBKL Cheras...Aku malas nak ikut..Tapi Hata paksa jugak...Bleh plk bg idea Hata gerak pkol 1.20 gitu, lepas tu aku plk gerak ke sana dalam pkol 3 ptg sebab event habis pkol 6...Malas betul meks tau..Last2 aku cakap aku follow terus je Hata..Nnt pandai2 la aku bwk anak2 gi mane2 utk tunggu smp habis event...Kami sampai dekat sama dalam pkol 1.35ptg...

Smp2 dalam pkol 1.50ptg gitu..Lepas pegi tunjuk muka dkt booth SWMFC, tetibe kawan2 cosplay ajak Hata masuk cosplay competition..Awe saya tak pernah masuk cosplay competition sepanjang terjebak dgn dunia cosplay..Tetibe masuk plk..Layan aje la..Haha...Competition start pkol 3ptg katanya...Tengok jam baru pkol 2.10ptg..So aku plan nk bawak anak2 pegi cafe / tengok2 makanan dekat food truck...Aku belikn anak2 pulut dan ayam..Lepas tu ke cafe utk tengok ape makanan yg ada utk aku..Baru nak ambik pinggan utk letak nasi, tetibe Hata kol ckp competition dah nak start..Maka letak blk la pinggan & sorong stroller ke dewan semula...

Mula2 aku suruh che mek masuk sbb ade sorg bdk dgn ghost buster costume join..Tapi che mek xmo pulak...So kite tengok aje la ayah kome ye...
Contestant ke-9
Hata tak buat ape2 action sgt pun...Hata mane la nak layan beraksi sgt...Malu katenya..Pdhal muka bertutup...Kiki..Lepas habis 12 contestants, semua lepak2 sambil tunggu judge buat marking dan host bg hadiah pada pemenang diorama lego terbaik...Sambil tu boleh bergambo dgn cosplayer2 yg lain...Dieorg tu ada yg dari TUC jugak..Kiki
Iron Man, Batman & Lord Star Killer
Sementara tunggu judge buat marking, aku bagi anak2 makan dulu...Then baru la bersemangat nk tengok si ayah menang ke idak..Kiki
Dapat 6th place...Haha
Dapat la medal & sijil..Jadila buat kenang-kenangan..Kiki
With the judges and host...
Lepas penyampaian hadiah, harus la ade yg nak bergambo dgn cosplayer kan?Jadi marilah kite membawak diri...Aku bawak anak2 tengok pertandingan kereta2 hot wheel rasenye...Lepas tu masuk blk dalam dewan utk tengok booth-booth jualan..Tertarik dgn jualan ini :
Loose Lego - RM15/pack
Loose lego ni banyak tau..beratnya ade dekat 1kg...yang jual ni EX BOS mase aku keje telco dulu..Tak sangka boleh jumpa dkt sini..Selama ni tengok activity menjual dan activity diorama dia dkt FB je..Huhu..Beli ni sebab suka pulak tengok lego...Nak buat ape tu tak terfikir lagi..Kiki..

Lepas tu temankan che mek main lego yg pihak penganjur sediakan dekat luar pintu event (masih dlm bangunan)..
Ntah ape design nk dibuat che mek pun meks xde idea..Main gitu2 aje pun sebab lepas tu dapat kesan bau berak Ammar...Huhu..Alhamdulillah, berak Ammar nmpk dh ok..Dah tak kerap dan dah tak cair..Mcm beransur2 back to normal..Cuma bau tu mmg masih kekal mcm mase bau yg cair dulu...Ekek

Mase event ni tak ramai orang sgt..Dekat event tu ade game utk anak2, ade game utk dewasa & ade jgk game utk family yg mana 1 family (2D 2K) perlu siapkan 1 kotak lego utk jadi mcm dlm gambar yg diberikan..Aku teringin jgk nk masuk..Tapi udah Hata pakai cosplay..nampaknya hanya mampu tengok family lain aje la..Kiki...

Tak pe lahhh..Nnt mintak Hata beli 1 set lego ye???Kiki

Pkol 4.30ptg event dah selesai..Ramai yg dh start kemas2 barang..Hata pun mula tukar baju & siap2 nnk blk..Pkol 5ptg kami gerak blk..Lepas tu singgah makan som tam dkt kedai area rumah...Pkol 6.30ptg smp rumah..Selesaikan ape yg patut then anak2 aku tido lepas maghrib smp la pagi tadi..Aku pun join jgk berehat lepas maghrib..Tersedar pkol 9mlm...Selesaikan ape yg patut then sambung tido blk..Huhu..Penat sgt wehhh..Rase mcm lepas ni tak mo follow dah kalo Hata ade event gitu..Haha..


Ape pun aku enjoy je pegi event ni...Tetibe jadi suka plk dgn lego...kiki




End

0 comments: