Thursday, March 29, 2018

JOHOR EXPERIENCE : PACIFIC RIM 2 MOVIE & JPO

As Salam

 Jauh kebeno menonton wayang ye dak?Haha...
Hari Khamis sebelah ptg, Hata ajak kami g tgk wayang dekat AEON Mall Bukit Indah..Tak jauh sgt dr rumah, tapi mkn masa 30 minit jgk la nk kesana...Kali ni Hata ajak 3 org staff dia yg mmg berkampung dkt sini sepanjang projek ni..

Pada aku cite dia ok jer..Ammar suka tengok part gaduh SAJO...Part berborak, Ammar pun sama naik berborak dgn aku & Hata..haha...

Tapi dgr cite org review cite kali ni x best sebab movement robot x nampak dramatic...Hmmm..No komen..org yg betul2 minat cite ni je yg tau dramatic ke idak..Meks menonton aje...Huhu

Habis je movie, kami & staff2 Hata berpisah...Mereka ke lain, kami ke JPO..Hohoho...
Aku nak mencari sneakers...Kasut yg sedia ada ni, dah NAZAK sgt...Kain tepi dah koyak...Time try kasut dkt JPO, baru aku perasan tapak kasut tu dah berlubang dkt bahagian tumit...Haha..mmg dah x bleh pakai langsung dah rupanya kasut tu...Tapi aku pakai jgk sebab suka sgt..haha..

Mencari surau dkt JPO bukan senang bagi aku yg dah almost 4 years tak kesini..Aku naik dekat bahagian timur...Surau dkt bahagian timur tengah tapi bahagian bawah..Rupe2nya surau dkt area Food Court...nak beli mknn dekat sini pun dah x pakai CASH..Pakai reload card..means korang kena ke counter cashier utk beli prepaid card...Ikut la korang nk topup berapa RM, depend pada harga mknn yg korang nk beli..

Contoh korang topup RM50...Tapi korang boleh guna RM45 sahaja sebab RM5 tu as deposit..Pergi ke gerai makanan, order dan bg card td as pymnt...Once return card, dieorg akan pulangkn deposit RM5 dan balance yg ada dlm card tu..Kirenya semua gerai yg ada dlm tu CASHLESS...

Ade moment kelakar time dkt JPO nih...

Aku rase JPO nih dkt dgn area LADANG LEMBU..Sebab mase angin kuat meniup kearah JPO, tetibe kami terbau tahi lembu FRESH...terus Ammar cakap.." Ishhhh..bau busuk ape nih? Bau taik"...Laju je jari Ammar kepit hidung nya..terus ketawa aku & Hata...Bile usik kate mcm bau tahi Ammar, terus Ammar cakap "BUKAN LAH!!!!"

Aduhai anak..mcm2 perangai..haha

Alhamdulillah, jalan punya jalan...Survey punya survey, jumpa jgk pengganti sneakers yg lama..Huhu

Pkol 9.30mlm baru grk blk ke rumah..Terus singgah mkn dkt RnR & blk rumah...
Puas hati meks dpt kasut baru...Huhu




End

0 comments: