Thursday, June 14, 2018

I'M BACK - MINI HARI RAYA HAMPER DAN KFC

As Salam

Allahu...Lama sgt meks senyap..Update pun dlm instagram je sesikit..padahal ade je ni ha...Kebizian dari end of may smp ke hari ini..Hari terakhir ramadhan...

Alhamdulillah, meks berjaya siapkan baju raya meks & che mek hasil jahitan sndiri..Dapat la 3 lagi persalinan utk meks & 2 persalinan utk che mek...Tahun ni rezeki kami bile dapat jimat more than RM300++ kos beli baju raya berbanding tahun2 sebelum ni..

Kisah baju raya meks cerita next entry la ye...Huhu..

Hari terakhir anak2 berada di taska aku bekalkn cikgu2 dgn sedikit hamper kuih raya & duit raya...Nak siapkn waktu siang tak sempat..Jadi aku htr waktu mlm lepas berbuka..Mmg dh maklumkn pd ticer2 taska...

Aku panggil mini hamper sebab barangnya takde la semeriah hamper2 dekat pasaran..Kite beli setakat yg termampu jer..Janji ikhlas & boleh la cikgu2 bwk blk 1 bekas kuih raya ke kampung...Huhu
MINI HARI RAYA HAMPER
Inilah mini hamper utk cikgu2 taska anak2..Ok la kan? Sebagai penghargaan jaga anak2 time bulan puasa...Aku bagi sebekas biskut raya, 2 pin tudung, 1 brooch & sikit duit raya utk cikgu2 Islam..Utk sorg teacher lg aku bg mende yg sama..Cuma beza pada pin tudung tu aku tukar ke hair clip...Bersemangat che mek & Ammar mase berjalan ke taska sambil jinjit bag mini hamper nih..Huhu

Suka tengok cikgu2 sengih time terima mini hamper nih...Huhu

Hari Rabu a few days before terhasilnya hamper ni...Hata ade event berbuka puasa utk staff2 ofis sahaja...Memandangkan banyak lauk yg dh berkurangan dan meks plk terasa malas nk masak, maka aku hangkut anak2 ke KFC Aeon Big...Maka kami 3 beranak berbuka di KFC la hari tu..seronok bukan main che mek & Ammar dapar mkn KFC walaupun ayah x join...

Ammar habiskn seketul ayam, fries, dan smashed potato..Che mek plk habiskan 1/2 ayam, fries & cheesy wedges...
Lepas selesai semua, aku bwk2 anak2 pergi masuk AEON Big..Tengok2 lauk utk bersahur & berbuka esoknya...Time ni la aku beli sekali biskut2 raya utk cikgu taska...Pkol 9mlm grk blk rumah naik grab car..

Inilah cerita mini hamper meks utk ticer anak2...
Rase x best plk kalo x bg sebab kesian ticer2 kena layan kerenah anak2 time bulan puasa..So kite bg la tanda penghargaan sikit...Janji ikut kemampuan..Huu

Hari ni operasi membakar lemang, masak rendang, masak nasi impit akan bermula..Tak lupe jgk operasi mennggosok baju raya....Huhu

Tahun ni kami xde tema mcm 2 tahun lepas..Semua sendirian berhad...Huhu


Selamat Hari Raya Aidilfitri semua..
Mohon maafkan meks sekiranya sepanjang penulisan meks dlm blog ni ade mnyinggung perasaan mana2 reader & followers.

Sesapa beraya di Perak, dijemput dtg ke rumah...
Alhamdulillah, tahun ni kami 5 beradik sepakat collect duit utk menu smp raya ke 3...Tapi rasenye raya ke-3 tu g beraya..Ekek...

Raya ke ompek meks kelik kelate sekejab...Huhu





End

1 comments:

Farhana Jafri said...

Selamat Hari Raya jugak, comel betul mini hamper raya tu :D