Tuesday, September 18, 2018

CRAFT : D.I.Y DOLL HOUSE

As Salam

Memandangkan kami mmg mcm takde plan nk kemana2 cuti sekolah panjang ni nnt...Maka dari skrg otak mak mak mcm aku ni dah ligat memikir nk buat ape2 aktiviti utk anak2 nnt...Bukan senang nk melayan kehendak anak yg eza umur 5 tahun tau...Haha..Si kakak dah start minat gegirl punya game..Si adik pulak dok melayan ultraman, kamen rider wizard, dll..

Jadi aku mula la terfikir nk buat doll house versi BESAR sikit utk che mek...So that che mek boleh main dgn mende yg just nice dgn pegangan dia..Tak de la kecik sgt mcm doll house macam yg aku buat utk kelas dia hari tu...huhu

Maka hari Sabtu gigih aku selongkar balik popsicle dan "cukai" glue gun Hata...Haha..Pening memikir, gigih memotong & bertahan walau kena panas glue gun smp gelembung jari meks..Haha...Inilah hasil 2 jam buat sikit brng2 dlm doll house che mek nnt..
Doll house SOFA...Gigih aku potong span, potong kain & wrapped...Gigih jgk gam popsicle susun jadi rangka sofa..huhu
Doll House - KATIL..
Gigih betul aku buat dgn che mek & iklan dari Ammar...Huhu..Selesai sudah 2 set katil, 2 pcs sofa & meja...Kite sambung lain masa plk...Ini pun bersambung sebab aku dh xde idea nk buat ape lagi...Lgpun this time glue gun Hata udah finish...Huhu

Seronok Anak2 aku main mende ni walaupun hanya 2 perkara aje yg siap...Ammar siap berlakon tido atas bantal kecik tu...Asyik ckp bantal tu sama dgn bantal tido dia dkt bilik..Memang la sama udah aku amik lebihan kain yg sama...Haha...

Ape2 pun, nk smp ke bulan 12 pun panjang lagi...Harap2 terus bersemangat la aku nk menyiapkan deco2 nih...Harap2nya jgk katil ni mampu bertahan smp deco2 yg lain siap..Huhu




End

3 comments:

ray said...

comel sangatttt

ray here | imperfectly perfect

Siti Yang Menaip said...

kretipnyaaaa.. comel2 pulak tu hehe. dulu time sek waktu seni kena buat miniature rumah. ya rabbiiii peningnya nak siapkan =D

thisni3za said...

Main2 kerja dgn anak..Haha...
Siti : Dulu2 buat craft dr peyepit baju kayu tu..huhu