Monday, September 24, 2018

GIVEAWAY TUDUNG BAWAL BY CIK PUAN RRAI

As Salam

Sapa suka bawal???? 🙋🙋🙋
Sini ade satu giveaway yg nk bagi tudung bawal utk si pemenang..Aku memang minat bawal...Cuma pilih masa utk pakai sebab bawal sgt manja berbanding tudung sarung yg lain..Haha...
3 pemenang akan dipilih berdasarkan 2 kategori...Kalo nk tau lebih, korang click aje banner atas tu ye...Sini aku nk join dua-dua kategori...Walaupun experience pregnant tu hanya 2 kali, tapi rasenye ade jgk tips2 yg boleh dikongsi bersama...Huhu

Untuk ibu2 yg baru pregnant, ubat yg KKIA bagi, tolong jgn MISSED..If not, nnt korang akan ada masalah dgn kandungan...Jgn ikut sgt petua yg kata JANGAN UBAT KKIA...Melainkan korang dpt advise dari doktor pakar...

Utk 1st trimester mmg kena jaga bebaik..Bukan mengada2..Korang kick je org yg ckp korang mengada2 tu tau..Haha... 

Masuk 2nd trimester, korang dh boleh add on any suppliment yg korang rase perlu..Macam aku dulu, aku minum susu Anmum pagi & sebelum tidur, lepas tu every morning mkn kurma Ajwa 3-7 biji.Ikut kemampuan korang nk menyediakan kurma Ajwa tu..sebab kurma tu kan MAHAL sikit...huhu..Lepas tu boleh mkn jambu batu 2 kali seminggu utk kuatkan tulang anak dlm kandungan...Aku mkn pill OBIMIN jgk..Jgn percaya org ckp mkn pill Obimin anak besar...Aku mkn time che mek dulu, che mek keluar dgn berat 2.93kg jer...huhu..Lg satu, jgn percaya sgt org ckp minum soya utk putihkn anak..Itu salah..Aku minum air soya mase pregnant che mek, udah naik gula dlm badan...terus stop minum.

Masuk 3rd trimester, kalo kaki dh start bengkak, jgn lupe tido kaki ditinggikan...mase 7 bulan, dh boleh prepare hospital bag masuk dlm kereta yg selalu digunakan, buku pink jgn lupa bwk selalu..Just in case deliver pramatang..Petua org dulu2, bile kaki dh bengkak, prepare la utk bersalin..Sebab, bile bengkak tu dh surut, anytime kite akan bersalin.Huhu..

Bab air selusuh, aku x berani nk bg pendapat sebab both anak, aku x minum..Aku takut..Jadi korang amalkan bc doa2 nk memudahkan bersalin, buat la senaman2 mak mengandung..Bile dh smp due, bykkan berjalan biar natural open...Mcm yg aku buat masa pregnantkan Ammar...Sehari tu berjalan aje...Esoknya gi hospital, doktor check dh bukak 7-8cm...

Ok..Aku rase itu je tips yg aku boleh bagi based on my own pregnancy journey...
Lain org, lain pengalaman yg dieorg lalui...Sharing is caring...Huhu

Ini udah mcm entry cerita pengalaman pregnant je..Ekek

Tak pe lah...As long as Puan RRai boleh dpt knowledge dr ape yg contestant share tentang pregnancy...



End

5 comments:

fizalinolie said...

Good luck dear 😄

Cuya said...

all the best kak :D

thisni3za said...

Thank you everyone.. =)

Cuya said...

Hai,jemput join segmen saya!!

https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2018/10/segmen-saya-nak-buku-free-by-cuya.html

aienienka said...

pengalaman ngandung tu la pengalaman yg paling indah.. ^^