Thursday, October 04, 2018

KISAH AMMAR : CERITA JAM 10 MALAM

As Salam

Malam semalam Hata ada kerja luar...Lepas dinner terus kena gerak..Maka tinggalkan kami 3 beranak...Memang dah jadi kebiasaan kami, pkol 9.30mlm dh naik bilik utk tido..Semalam, lepas je habis tengok cite ape ntah pkol 9.30mlm, memasing udah get ready utk ke bilik...

Pkol 9.45mlm, si kakak dah dibuai mimpi...Time tu aku tengok Ammar duk terkebil2 aje lagi...Tepat jam 10 mlm, tetibe aje mata Ammar jadi segar!!!!..Terus cakap...
 " Ibu, dengar ni, Ammar nak cerita"...
Aku pun bukak la mata luas sikit utk dengar cerita Ammar...Rupa2nya Ammar nk flashback cerita mase dekat Times Square...Ammar cerita semua yg dia main & naik...Dah habis cerita ttg Times Square, sambung cerita tentang semua Ultraman yg si ayah beli mase dkt JJJ hari tu...Habis cerita ultraman, Ammar cerita merepek plk...Aku ni konon2 nk stop la cerita merepek Ammar pada 1 part nih...

Part nih, Ammar cerita dia pegi taman, naik buaian...Lepas tu aku potong cakap:
Ibu : " Ammar naik congek cakdong jugak" ( see saw )
Ammar : Bukan congek cakdong la..Gelongsor..."
Aku nak ketawa pun ade..Nak smack down Ammar pun ade..Haha

Tepat pkol 10.30 mlm, baru la Ammar dengar suggestion aku yg kite akan sambung cerita esok plk sebab esok Ammar kena pegi school, ade latihan menari boria suka2...Ammar pun agreed...Boleh plk letak seekor ultraman sebelah Ammar dgn ckp, ultraman pun kena tido jgk...Aku jawab :

"Haah, Ultraman kena tido, esok ultraman kena gi work, dia kena lawan dgn raksasa..Kalo tak tido, nnt Ultraman mengantuk & tak boleh lawan dgn raksasa..nnt Ultraman kalah "

Ammar pun setuju lagi & slowly lelapkan mata...
Adehhhh..Ntah ape angin dtg mlm tu nk bercerita bagai plk...
Siap kena goreng lagi dgn ibu..Mujur la percaya..Kalo idak, mau smp si ayah blk pun Ammar duk bercerita lagi...Huhu

Anak2 korang ade mcm ni?
Kadang2 aku layankan aje...Sebab Ammar x selalu mcm ni..
Kadang2 layan imaginasi anak2 ni best jgk kan?Huhu




End

5 comments:

fizalinolie said...

Haha.. Kena goreng dgn ibu. Anak²fiza pun... Kekadang ada jugak cerita merepeknya.

Cik Nor said...

hihi..layankan aje..xdilyan lain plk jadinya..:)

Nora Karim said...

Hahaha comei Ammar. Kalau saya suka je melayan anak-anak bercerita. Moment tu bukan selalukan... ada hari-hari yang mereka ni excited sangat. So akan keluar macam-macam cerita.

adianiez AIDA said...

izzat tiap mlm tido bwh ketiak aida lagi.
selain dari wajib garu leher dia, garu tgn dia, garu la semua anggota badan dia...
memang dia akan bercerita juga hingga terlelap.
pasal doraemon lah. upin ipin lah. ejen ali lah...
normally pasal kartun yg baru kejap dia tgk.
layan kan aje. nanti tetiba dia senyap zzzzz dah.
ralit la kena garu dgn ibu :)

thisni3za said...

Ragam2 anak2 nk membesar kan...Time nk tido pun sel2 otak masih aktif berhubung...Haha