Thursday, October 04, 2018

GOOD NEWS & SAD NEWS

As Salam

Ade 2 berita yg nk dikongsikan..Walaupun hati berat utk melepaskan..Tapi aku kena yakin, setiap perancangan Allah swt itu adalah yg terbaik buat aku dan keluarga..Allahu...Nk menangis sebenarnya type entry ni...Tapi ku gagahi jua...Masih belum cukup mengadu dgnNya...

After 9 months aku menunggu utk sebarang panggilan temuduga tapi takde nampak hasil, how struggle I am??? hanya Hata & Allah swt aje yg tahu...Smp la minggu lepas...Aku dpt 1 kol dr 1 of cmpny yg aku baru aje apply dlm bulan yg sama (October)...Tak sangka sgt...Tapi bile Allah dh tetapkan tu, kite kena terima...

Memula dpt kol, terus online interview than PIC htr email ..Lps dpt kol, terus kol Hata plk..Sejuk kaki tangan meks...Huhu
On that day, aku memang mengelabah sikit...Maklum le..udah 5 tahun lebih tak attend interview session...English aku plk mmg English Pua Chu Kang...Adeh....Lepas aje settle interview, aku terus blk rumah...Merehatkan pemikiran yg penuh dgn perangkaan...

Tup..Tup..hari Jumaat lepas, PIC kol lg & invite utk 2nd interview session..Terkejut lg aku... 
Alhamdulillah, 2nd interview session is going smooth..Kite tunggu aje la result aku ni di-ACCEPT atau tidak utk jadi 1 of their staff..Walaupun perlu naik 3 kenderaan, tapi aku rase idak le jauh sgt sbb dari LRT Pasar Seni tu, hanya 2 stesen utk ke MRT Semantan...

Doa2 la ade rezeki ye???Huhu

SAD News is, Haihhhh..Setiap perancangan Allah swt tu ade kebaikannya...Jadi tak perlulah aku ceritakan dkt sini...Huhu..



Semoga pilihan aku ni diredhai Allah swt...
Semoga ape yg bakal terjadi & berlaku mendapat Redha Allah jgk...Amin





End

4 comments:

Cik Nor said...

moga berjaya nieza..

thisni3za said...

Terima kasih kak normi... =)

adianiez AIDA said...

good luck utk job tu.
and utk yg sedih tu, moga ia berakhir baik2 saje ye.

thisni3za said...

Thank you aida... =)