Tuesday, February 12, 2019

KELIK KELATE PART IV : COLEK PANTAI CAHAYA BULAN

As Salam

Hari Isnin lepas, selesai aje breakfast, Hata keluar ke bengkel kete dgn my FIL utk tukar minyak hitam kereta..mase nk blk KB hari tu x sempat nk tukar...

Blk dr bengkel kena tunaikan perjanjian dgn Ammar yg nk naik motor round2 area rumah...Lepas tu around pkol 12.30 gitu, aku & Hata keluar ke bandar kejab sbb my MIL pesan brng..Tapi tak jumpa..That time nk masuk bandar mmg JAMMED GILERS...Kami pun parking jauh utk mencari brng yg my MIL nak..Tapi tak jumpa..jadi moh le kite basahkan tekak dekat PCB..Ekekek...

This time aku terliur sgt tengok udang celup tepung..Sepinggan RM10..Ade 5 ekor dlmnya..Kebesaran yg boleh tahan..
Colek at Pantai Cahaya Bulan
Ok la kan tahap kebesaran udang tu?Huhu
Aku & Hata tak pergi kedai yg hujung2..Kami hanya pergi kedai yg 1st or yg 2nd aje...This time kami pilih kedai yg 2nd..Alhamdulillah, udang dia fresh2 lg rasenye...

Time ni kami hanya amik kepok lekor 1/2 btng, 2 cucuk fishball & 1 pinggan udang celup tepung nih...Alhamdulillah, tertunai hajat anak tekak nk mkn udang celup tepung...Huhu... 

Lepas makan, ajak Hata gi tengok keadaan laut PCB..Dah lama x jenguk kesana...7-8 years ago, pantai ni masih luas..Means laut masih jauh dgn pantai...Kami masih boleh main dkt gigi pantai...Now the distance mmg dekat..Ombak pun kuat...

Nmpk pantai belakang kami tu? Dekat tau...kami amik gmbr ni dkt atas benteng yg pihak PCB buat...Kalau dulu pantai ni luas lagi..Laut jauh lagi kebelakang...Skrg nk gi dekat pun aku takut...Huhu..makanya, tengok dari jauh pun jadilahhh...Janji dpt sedut udara laut sikit...Ekek

Lepas tengok laut dlm 5 minit, kami terus blk sbb Hata dah janj nk masak tom yam...Tapi sebelum tu Hata nk mencari brng ape ntah dlm kotak2 kami mase pindah KB dulu...

Sementara aku menggoreng ayam, telur dadar & tumis peria, sempat jgk aku jenguk2 Hata...Banyakkkkk brng2 kenangan kami mase bercinta dulu..Nnt free aku up sini ok?...Surat cinta & kad2 pun kami jumpa jgk...hahaha...

Ok..Done cerita blk KB kali ni...In Shaa Allah skrg tgh kumpul pitih utk blk Perak pulak...Kite kena adil ye..Kalo blk KB, kena blk Perak jgk..Nanti aku sentap...hahaha...So Hata kena pandai la beli jiwa wife dia ni hahhhh..Ekekek


Semoga Allah panjangkan umur kami utk blk KB lagi Aidilfitri nnt..Amin





End

5 comments:

Yaya Azura said...

udang celup tepung tu kalau yaya tak cukup 5 ekor. hihi..

Cik Nor said...

saya yg dok kb pun jrang2 g pcb..hihi

adianiez AIDA said...

sedap nya.
udang celup tepung.
besar plak tu.

Faradidi said...

sedapnyaaa udangg tuuu..
kita singgah n follow sini ya
https://faradidi.blogspot.com

thisni3za said...

yaya : Kalo ikut nafsu mmg x cukup 5 ekor..Tp fikir nk lepas gian..Itu yg layan aje janji merasa..Haha

Kak Normi : Tiap kali blk mmg sy kene gi..kalo x rase mcm x complete...Haha

Aida : cicah sos lg sedap...Haha

Farah : Mmg layan..Haha