Wednesday, July 10, 2019

DUGAAN RAMADHAN KE-17

As Salam..

Dugan yg terpaksa rela aku tempuhi mase ramadhan ke-17 hari tu betul2 buat aku sedih..Tapi sedih2 pun kena Redha jgk ..Dugaan & mgkn Allah nk bagi replacement yg lebih baik...

Pepagi dlm pkol 7 aku nk turun ke tingkat bawah..Tapi dekat tangan penuh dgn hanger (sbb plan nk menjemur kain)..henfon & ade la 1-2 barang lain dlm tangan..ntah mcmane, henfon tu boleh trlucut dari tangan so TERPELANTING lah henfon tu smp jatuh tertiarap...Terus aku berlari mengejar mu wahao henfon...Tengok2 scree dh hitam lepas tu ade kaler purple sikit2...Lepas tu aku on off..berkedip2 gitu aje la smp ke sudah...

Mmg confirm LCD GONE...
Terus kejutkn Hata...Terpisat2 Hata mncari kedai2 online utk tny cost tukar LCD..korang byngkan..Dari pkol 7.30 tu, aku terpaksa menahan hari yg duka menanti feedback dari kedai2 yg Hata tanya...Smp pkol 10-11 pg baru dieorg jawab..Semua pun harga around RM600 sbb hp ni model 4 tahun lepas..Susah hari wehhhh..Dah la nak raye...

Pkol 11 lebih decide pegi cari henfon yg murah2 je as back-up sebab budget udah ke raya..Haha..Alhamdulillah, dpt la hp baru yg basic..Janji org boleh contact aku..Sudah lah...Melayang $$$...harap2nya Allah balas yg terbaik atas dugaan nih...huhu

Sedih wooooo..Aku xde plan pun nk tukar2 HP..Terminat dgn 1 brand ni ade la..Tapi aku yakin belum masanya lagi nk tukar gadget....

Maka Aidilfitri yg lepas, berhp baru le teman...Sedih duit melayang, lega sbb dpt pengganti...Huhu



Ape dugaan raye korang?




End

2 comments:

Cik Itah said...

time nak raya sana jugak dia minta baru ya hehe sabar sajala

thisni3za said...

itu lah pasal cik itah..Redha aje la...Huhu