Wednesday, April 08, 2020

DAY 13 PKP : HANDMADE CAR ROUTE CARPET

As Salam

Hari tu tetibe dtg idea nak buatkan Ammar car route carpet...Maka berusaha lah aku mencari foam yang aku plan nk buat brng2 cosplay tadi delay..maka kita buatkan dulu carpet utk car route nih..

Bahan2 lain yang aku guna adalah kain felt..Ini korang boleh dpt dekat kedai DAISO..RM5.95 utk 1 pek size 60x70cm...Aku pakai kain felt lebihan dulu je..RECYCLE..lagi satu korang kena guna GLUE GAN..Kalo agak2 anak2 korang bersabar nk tunggu semalaman, ok la nak guna craft glue..kalo jenis x sabar..baik la guna glue gun..Kikiki

Memula korang kena plan nk buat ape atas form tu...Draw pakai pencil or pen setiap ruang yg ade nak letak rumah, sekolah, police station, bomba, hospital, petrol pump, dobi, ofis & lain2...lepas tu baru lah korang potong & tampal setiap plan yg korang buat...At the end baru letak jalan supaya jalan tu boleh tutup mane2 lebihan kain felt yang korang tampal...

Ini adalah hasil Car Route Carpet yang aku dah buat...Amik masa total bersih dalam 5 jam nak siapkan...
Size 2x A3...

My kids start main 15 minit lepas aku siapkan tampalan terakhir...

Ok la kan? Janji ade activity anak2...mau tak bosan wehhhh...bangun tido tgk tv, makan..Buat tulis sikit2...tengok tv., makan..Sampai masa kena tdo..Huhu

At least aku pun ade jgk kerja yang boleh dibuat...Huhu

Ape aktiviti korang dgn anak2?


Sharing is caring....



End



4 comments:

Mar Mansor said...

5jam kira cepat juga. kalau saya mau 5 hari baru siap.

sophea ◇ said...

aloo , comelnya :') mesti puas kan dapat tgok dorang main . buat sendiri pula tu , nampak kemas dan sangat menarik . haritu saya belikan anak saudara saya mainan masa kecik pun dorang suka ni pula kalau saya buatkan macam ni :'D

thisni3za said...

Hahaha

thisni3za said...

Bile free try buat.. Mmg fun.. Huhu