Thursday, February 18, 2021

PENDIDIKAN SENI VISUAL TAHUN 5 : ARCA TIMBUL

 As Salam

Hari tu gigih aku tolong che mek siapkan kerja school PSV dia...Beriya jgk kami berdua tgk utube as reference ...huhu

Aku buat part aku je...Yg lain semua che mek siapkn sndiri...Aku hanya bg 1 contoh (star)...Others shape che m3k buat sendiri...

Korang bleh tgk video yg aku dh edit nih...Aku x pandai sgt edit video...Jadila buat rujukan..Nak buat voice over tu mmg mencabar... Tak termasuk .g masa aku tengah record, ttibecAmmar dtg mintak air...Huhu

Arca Timbul
Nak buat arca ni take time jgk sbb kena tunggu kering baru boleh warnakan...Nak mewarna pun ada step2 dia...

Tapi hasil dia kalo korang creative mmg cantik...huhu

Bahan2 yg diperlukan pun senang nk dapat...
Korang perlukan :

- Surat khabar lama
- Semangkuk air
- Kepingan kotak yg dipotong 4 segi
- Water color
- Berus color
- Gam cair
- Magnet
- Glue gun

Anak2 kome yg same age with che che mek dah buat ke?

Sharing is caring...


End


1 comments:

Aisya Ismail said...

Teringat PSV zaman-zaman sekolah dulu. Subjek paling rajin.