Wednesday, February 17, 2021

SIMPLE DOODLE FOR BEGINNER

 As Salam

Hari tu aku ade tlg Qaisara buat kerja school PSV... Tajuknya adalah SI PUTIH MENAWAN...Patutnya kena lukis gmbr SWAN..Aku ni bab melukis mmg jari kejung...Maka gigihla aku lukis oyen(kucing)...Hahaha

Cikgu nak ade 2 teknik mewarna dlm lukisan tu...Teknik Capan & Teknik Garisan...Gigih aku tengok utube dgn Qaisara nk faham teknik2 yg cikgu mintak...Dah faham, baru sediakan bahan & mulakan...Dah siap, tak sempat kering aku dh snap gmbr & update dkt cikgu...

Penangan dari teknik garisan tu, aku ttibe rase nk buat doodle & mandala...Tetibe aku suka plk nk guna pen color2 nih....Huhu

Maka gigih mintak Hata belikn sketch book..Aku plk pegi ke NINSO utk beli pen color2...Lps tu beli plk fineliner pen...Tetigt mase study dulu...Pen color2 mmg sentiasa ada sbb nk buat nota..Baru cpt igt & faham...Huhu

Memula aku lukis pakai pencil dulu...Lps tu baru aku lukis guna pen & warnakan...Aku memang masih belum teror bab melukis doodle / Mandala nih..Tapi aku suka...Huhu

Sini aku share video aku lukis &warnakan doodle yg aku dh buat...Kalo x cantik jgn kecam ye...Mek baru belajar...Hahaha

Drawing... 😂😂
Moh Mewarna Pulak...
Skrg ni kerja dkt ofis byk mcm biasa..Mcm bukan time PKP...Jadi blk rumah kdng2 skip jgk masak utk dinner...Aku buat doodle ni time monitor kerja school Qaisara...Huhu...Kalo time biasa2 mmg tak pandang la brng2 tu...Byk keje nk kena settle wehhh....Huhu

Ini adalah salah satu activity trbaru aku slain dr menjahit...Skrg moood menjahit agak kelaut sikit...Huhu


Korang ade activity baru?

Sharing is caring...



End




0 comments: