Monday, February 01, 2021

THROWBACK : PENGALAMAN PKP 1.0 & TIK TOK

 As Salam

Saje nak share pengalaman masa PKP hari tu sbb sepanjang PKP mmg susah nk update blog...😄

Masa PKP yg pertama hari tu mmg sepanjang masa ade dkt rumah...Yg keluar pegi beli grocery pun Hata...Cuma pernah sekali dua aku mintak keluar gi beli grocery sendiri..Tepu otak mek duk rumah je weh...kikiki...Aku naik grab pegi Melawati Mall & Aeon big...

Pernah mase aku pegi Melawati Mall aku lupe nk bwk bil utiliti...Mase blk grab kena tahan dgn polis sekatan ...Allahuakbar...Tuhan je tau perasaan aku time tu...Pdhal rumah aku dgn tmpt sekatan 5 Minit je kalo jalan kaki...Aku duk fikir kalo x lepas, mmg aku nak turun dr kete grab,  byr tambang then jalan kaki la blk rumah...Huhu

Mase polis tahan tu mmg aku x dpt nk tunjuk bil utiliti....Dia mintak ic...Tp kod ic aku kod perak...Tapi alhamdulillah aku lepas dr sekatan tu sbb aku tunjuk route dlm grab apps...😄

Itu lah pengalaman yg tak boleh aku lupakan mase pkp dulu...Berdebar dia lain maciam...

Korang pernah ke jadi mcm aku?🤭

Mase PKP dulu dkt FB ramai yg share video dr tik tok...Memula aku mcm malas nk d/load...Tapi bile tgk ramai photographer fon & dslr bg tips photography, trus aku install...Aku mmg suka tips2 photography nih...😁

Smp skrg apps tu masih dlm fon aku...Hata bg aku bukak akaun tik tok..Tapi BERSYARAT...Ape syaratnya??? Kalo ade yg follow tik tok aku korang akan tau...Hahaha...

Kalo aku cite dkt sini nnt korg igt aku poyo plk..kiki

Mase dlm PKP 1.0 dulu jgk mcm2 resepi aku & Hata buat...Smp kami boleh buat kepok lekor...Hahaha...

Tapi berbeza dgn PKP 2.0...Aku keje mcm biasa...Mcm sblm dtgnya covid 19...Aku ok utk kerja sbb risaukn gaji yg berkurangan kalo byk x dtg ofis...At the same time akucjgk risau sbb aku adalah individu yg sentiasa trdedah dgn virus yg ada dkt mane2 je skrg nih... 

Apa yg kita boleh buat? Ikut SOP & tawakal aje la pd Allah...kan?

Korang punya activity masih sama mcm masa PKP 1.0 atau sama dgn aku?


Sharing is caring...



End

1 comments:

Aisya Ismail said...

Duduk rumah memang kena keluar juga sesekali. Amik udara lain.