Tuesday, May 07, 2024

BELI BARU AJE LAHHHHH

As Salam
Pagi semalam rase berangin 1 badan tengok hasil iron baju sekolah agama rakyat Ammar. Sakit mata wehhh...Cerita asal dia gini....

Sabtu pagi tu aku start guna iron baru yg aku beli mase blk KB time JAMMED MELEKAT hari tu. mase guna utk 1st time tu result dia ok lg utk level 2.5. Lepas tu pagi td aku iron baju sekolah agama rakyat Ammar level 3. Lepas dah nk siap iron..Aku tengok....Aduhhhhhhhhhhh..sakit mata wehhhh...Masih ade kedut2 serupa mcm belum iron. Pelikkan? Geram pun iye jgk.Kita ni dah la tengah nk cepat nk grk ke LRT. Skali pandang baju mcm tu..Haihhhh...Sebelum ni guna iron lain...Iron tu dah start buat perangai plk. Once on, kena tggu dlm 3 minit gitu then baru bleh letak dkt kain even that time ko letak level 2.5 je. Kalo on, then x smp seminit kita letak dkt kain..CONFIRM kain tu akan dilobangkn...😡..Dha bengong agaknya iron tu...

Igt beli iron yg baru ni ok la...Apoooo...Mcm 2x5 je..x properly function. Iron baru ni aku beli yg ini :
Aku mmg suka iron yg berat sikit gini sbb aku fikir x perlu nk tonyoh sgt dkt pakaian utk bg cepat siap. Sebelum ni aku pakai yg panasonic kaler hitam tu. Pakai dari zaman bujang. Smp la 2 tahun lepas baru kiok. Stress mak nakkkk...Nk iron baju tudung sendiri pun stress kalo gini..

Terus trfikir nk cari iron yg mahal terus (mahal pada aku..Pd org lain mgkn biasa2 😆).jadi aku pun survey la bbrp jenis iron gini yg masih dlm kemampuan poket kami berdua 😆


Semua ni ada harga dia masing2...Aku dah survey dah..Ade model & brand yg mampu milik. Ade yg luar kemampuan. Kalo rege dah dpt seutas gelang tangan berat 3grm-4grm...Baik aku beli emas 😆. Selagi harga x cecah harga sebentuk cincin...then kita ONZ sbb masih undr budget.

Korang ade yg pakai iron steamer jenis2 gini?
Kalo ade bleh la share sini.
Aku pernah guna steamer iron ni..Mmg puas hati. Tapi mase tu ironssss dkt rumah ni masih elok..jadi mmg x terfikir nk cari yg baru. Baik la pakai smp punah baru angkat yg baru kan? Ni dah angkat yg baru pun mcm x helok je kejadiannya...Maka mari lah kita jenguk tabung kecemasan...😝




2 Comments:

fanny_dcatqueen said...

Saya belum pernah pakai yg steamer kak. Sebenarnya penasaran, tapi tuh lah iron Phillips yg skr belum rusak lagi dah 6 tahun 🤣. Jadi belum ada alasan utk beli baru.

Tapi sbnrnya lagi teringin beli iron steamer yg utk travel. Krn saya kan rutin bepergian. Terkadang ada hotel yg tidak menyediakan iron. Makanya nak punya sendiri yg size kecil. Tp belum tahu nak beli yg mana. pengennya yg bagus dan awet dipakai

thisni3za said...

Iya..kalo travel emang perlu ada travel iron.Baru senang. =)