Monday, May 06, 2024

JAMUAN RAYA OFFICE

As Salam
Cuti blogging 2 hari sbb fokus pd nk siapkan baju sekolah baru utk che mek. Beli kain dr last week lagi tapi baru hari sabtu & ahad ade masa utk siapkn. Itu nnt kita cite lain ye..

Hari Jumaat lepas ofis aku ade buat jamuan raya secara kecil-kecilan je. 90% staff support dgn pakai baju raya. Chinese staff pun 2 org je yg x pakai baju raya sbb memasing xde baju tu. But its ok.Janji korang mkn ape yg ada.πŸ˜†. start dr pagi smp tghari mmg gitu2 je aku pandang keje sbb nk settlekn hal mkn2 ni. Mase 1 menu ni smp..Bleh plk nmpk mcm x cukup utk support 20 staffs yg ada.Maka kena laju2 fikir plan B. Sudahnya kami turun bawah order mihun goreng utk 8 org mkn. Siap request letak dlm tray. Hari ni baru nk pulangkn semula tray tu πŸ˜†. Lepas tu terus beli air soda & order ais batu. Pkol 12.30pm mintak bdk despatch amikn ais batu & mihun goreng. Pkol 12.55 satay smp. Lps tu kalut dah la kami potong lemang & nasi lontong. Prepare segala utk bwk masuk dlm meeting room.
Ini antara menu yg ade...Waktu ni satay dgn lontong belum letak lagi
officemate bergambar raya sebelum kenyang..Kan dah ckp keje tu aku pandang sipi2 jeπŸ˜† 
3 org termasuk aku tukar baju waktu dh smp ofis. Tak pakai dr rumah. 
Aku ni sbb hari Jumaat hari tu naik motor ke LRT..
Mane maunya pakai kebaya kain belah naik motor kapcai kome..πŸ˜†
Bergambar lagi...
Waktu ni tgh planning nk buat video alamar raya tu...Pening πŸ˜…
Posing sorok badan masing2 πŸ˜€
Lepas majlis mkn2 memasing sambung buat keje sekejab. Lps tu dlm pkol 3.20pm dah kena kemaskn meja & segala bekas yg ada.Jadi ade lebihan tu mmg memasing bwk blk je. Nk mkn pun dh x larat. Takkn nk buang kan? Membazir plk. Jadi aku bwk blk serba sikit je utk anak2 mkn. Hari jumaat tu Hata xde dkt rumah. Dia pegi ROYAL BELUM dgn 15 staff department dia yg lain. Hari khamis pkol 9.30pm dieorg dh gerak ke Kuala Kangsar stay kejab rumah CEO sane then pkol 4am ke Royal Belum. Once uoll dah reach dkt sane mmg totally xde line internet ye..Mmg tmpt utk NO GADGET slain dr guna fon utk amik gmbr or video je. Line pun kejab2 je dpt. Hata pun kejab2 je dpt update kami dkt sini😁
Aku bwk blk satay 8 cucuk, rendang 2 ketul, lemang & dessert utk dinner anak2
Mlm tu anak2 lapar lagi. Kita mkn maggi aje la ye anak2. Ibu x larat nk masak.😐. Esoknya pkol 9.30am kami ke sekolah ammar utk perjumpaan PIBG & jamuan raya sekali. Pkol 11.20 tu mkn then pkol 12.20 tu blk . Pegi & blk kami naik grab car je. Mls ler aku nk naik motor bertiga wehhh..Che mek tu bukan ringan dah πŸ˜‚

Smp rumah tghari tu kami berehat jab. Lepas tu dlm pkol 2.30pm kot aku merempit ke AEON Big cari lauk utk dinner. Sekejab je lps tu trus blk rumah. Smp rumah letak barang, transform baju then terus bersilat dkt dapur dgn bantuan secuit-secuit dr che mek.πŸ˜†. Maka siaplah menu kari ayam (request by kids) , masak lemak pekat pedas ketam & tumis kacang buncis. Awal dinner kami hari tu..Pkol 6pm. Aku ckp dgn kids, mlm nnt kalo lapar lagi jgn nk gatai2 petik api masak maggi.Habiskn nasi & lauk yg ada..Mujur la dgr kate πŸ˜‡

Ahad pagi aku tggu je kids bgn tdo then abru aku masak lempeng cicah baki kuah kari yg ada. Lepas tu saje la try2 buat sagu gula melaka & susu cair tu. Alhamdulillah menjadi kome. Itu pun lepas 10x FAILED. Lepas aku hadam betul2 video dkt tiktok baru la berjaya. Seronok betul che mek sbb dia mmg suka kuih tu. Habis sepeket kecik sagu dlm x smp 2 jam πŸ˜†

Alhamdulillah pkol 10pm smlm Hata selamat smp rumah. Mereka ber car pool je. Tak perlu byk2 kete. Jimat minyak & tol. Masa Hata dh dekat depan rumah tu, kami 3 beranak mencecet masuk bilik che mek. Hata masuk rumah, letak bag, mandi & solat dulu. Lepas tu baru dia panggil kami utk jmp peluk cium ayah semua la...😎

Itu la yg kami praktikkn dr memula dpt che mek dulu. Kalo salah sorg blk lewat / pulang dr tmpt jauh yg x biasa pegi / blk keje waktu maghrib / lewat mlm. Smp rumah jgn nk gatal2 tegur anak2 dulu. pegi bersihkn diri & selesaikn apa yg patut baru tegur anak2. Kita xtau ape yg ikut / melekat dkt badan sepanjang kita ada dkt tmpt tu kan? Dah la Hata pegi hutan, tasik segalanya. Jadi baik la kita elak dr mengubati. Gitew...😁



2 Comments:

Ezna Khalili said...

Kalau posing sorok badan tu macam pernah buat. Haha....

thisni3za said...

eZNA : aDESSS... =)