Wednesday, July 03, 2024

ALHAMDULILLAH...SEMUANYA DAH SELESAI

As Salam

Kelmarin lepas keje aku gigih berenti dekat LRT Damai. Nasib tak terlepas stesen sbb ralit tengok fon je 😆. Alhmadulillah kali ni perjalanan aku menuju ke UTC tu x sesat sebab dah tahu jalan lain.

Smp2 tu aku masuk dlm Jabatan Imigresen tengok dah tak ramai org. Waktu tu dah pkol 5.40pm. Terus ke kaunter alik kiri utk amik nombor giliran. Lepas bgtau nk amik passport, pegawai tu tny..Buat online ke? Kalo ye kena tunjuk email. Lepas tunjuk email, kena bg IC, Resit yg aku print & passport yg lama . Then baru dpt nombor. 
Tak sampai pun 10 minit menunggu 😁

Lepas nombor kena panggil aku kena ke kaunter 9 utk amik passport. Pegawai tu mintak aku sign dekat resit & passport baru lepas tu cap jari kanan dekat 1 borang ni. Lepas tu selesai & bleh la terbang..! 😆
Muka bangga dapat renew passport 😆
Dalam LRT call anak2 tny nk mkn ape. Che mek request nk mkn marrybrown.  Marrybrown baru bukak dekat shoplot depan taman rumah aku ni. Jadi dr LRT terus ke sana order mknn. Sebelum tu aku order burger daging double special dekat tepi 7e tu...
Belanja kids sbb dah dapat passport baru..Gitewww...😆

Sampai je rumah Ammar ckp nk mkn terus sebab dia dah lapar. Ok..Onzzz...Ibu pun dah lapar jgk 😆. Lepas mkn relax jab sebelum masuk waktu. Lepas je naik atas aku dah rase mcm mls nk turun bawah blk. Suruh kids kemas tempat mkn & pkol 9 naik bilik. Aku suruh che mek study sbb dia ade exam esoknya. Ammar plk lepas mkn td aku dah nmpk mata dia makin layu. Jadi aku ajak dia golek2 la dkt bilik. Sedar2 dah trtido.

Alhamdulillah..Terima kasih atas doa kawan2 semua ya...Aku rase lega dah sekarang sebab dah dpt passport baru. Semalam lps lunch aku trus fotostat & bg dkt PIC.

Malam ni dah nk kena start masukkn baju2 dlm bag.



6 Comments:

Suria Amanda said...

Alaaaa...Kak SA nak renew passport jugak

adnil linda said...

wah...bestnya...
linda tak pernah ada passport.. hahaha

anamizu said...

alololo cutnye facemask & tuan nya hehehe

LadyBird said...

semalam pergi juga ke imgrsyn... urusan passport mak.. terbakar.. jenuhla nk buat itu ini, petang br settle tupun passport xboleh ambil lagi... huhuhuhu

thisni3za said...

SA : Bleh renew online sis...Letak gmbn latest ..Senang je =D

Anamizu : hahaha..Adehh..Termalu ai =D

LB : Loh....Gitu plk...Hrp2 bleh settle cepat...

thisni3za said...

Linda : Alhamdulillah..Nnt nk gi mane2 bleh la buat 1 =D