Tuesday, July 02, 2024

PILLOW NECK CASE

As Salam

Sambungan dari cerita tahan mata dr terlelap hari ahad lepas, aku buat ralit dgn mencari kain cotton jenis tshirt yg aku beli dkt spotlight suatu ketika dulu. Ini kain remnant yg spotlight jual harga murah. Jadi aku grab sbb fikir suatu hari nnt (hari ahad tu rupanya) aku akan guna jgk. 😆. Jadi masuk kete amik bantal tu then let's get start :
Sarung yg lama ni pun aku jahit jgk..Sarung asal warna
 kelabu dah jadi kelabu t@!k kucing 😆
Bukak sarung, bentang atas kain nk dipotong.
Lukis sarung atas kain...
Aku pilih kain yg stretchable sbb kejadiannya akan jadi cantik.
Dah siap lukis, kita potong. X perlu letak basi jahitan sbb ukuran 
yg kita lukis td dah termasuk basi jahitan dah tu..
Ini utk letak button dkt hujung pillow neck tu nnt. 
Bleh gantung dkt bag 😁

Dah siap potong, cari la hidden zip utk dijahit sekali dkt bhgn atas pillow neck ni nnt. Aku amik je mane2 warna hidden zip yg ade dkt rumah ni. Sebab nnt zip tu tersorok. Yg nmpknya cuma kepala zip je..Kan?😆

Selepas beberapa ketika aku menjahit, Alhamdulillah...Akhirnya siap jgk pillow neck case ni. Boleh la buat bwk gi sana nnt. Skrg ni kita pakai aje dulu case yg lama. 😆
Pillow neck case
Dah siap....Jadi lah kan? Tapi tips dia kena guna kain yg stretchable supaya finishing dia cantik terletak terutama part2 yg melengkung tu...Nnt dah siap jahit, sebelum terbalikkn, kena stich sikit setiap hujung kain yg melengkung tu supaya finishing cantik. Tempat letak butang tu mcm besau sikit dr size asal. Xpe lah...Dh siap baru perasan 😆. Lepas paksa mata utk x terlelap, akhirnya mlm tu aku dpt tidur dgn lena. Alhamdulillah...

Next project nk jahit ape pulak?




7 Comments:

nurul aqidah azahar said...

hebat la awak..pillow neck kita dah lembik. haha

Syazni Rahim said...

Wow terus cute!

thisni3za said...

Nurul : Thx sis...Haa..Kena refill blk / beli baru tu =D

Syazni : Thx dear =D

anamizu said...

waahhhhh terus jadi awesome! Ana nak kena cari kerajinan dulu nak ganti sarung bantal bentuk love hehe

LadyBird said...

seronoknye bila pandai ... semuanya menjadik... :D :D :D alhamdulillah...

Ammi said...

org kalau berseni...bagi kain buruk pun jadi cantik

thisni3za said...

Anamizu : Seru kerajinan tu sis =D

LB : SY junior je sis =D

Ammi : Tangan kejung jgk ni =D