Thursday, July 04, 2024

10 YEARS SERVICE APPRECIATION

As Salam

Semalam adalah hari jimat duit belanja lunch sebab ofis ade buat jamuan utk 10 years of service utk staff. Ade 3 org yg terlibat tahun ni. Semua menu bos yg pilih & admin yg order. Aku amik part beli air & ais je 😆

Pkol 11.30am turun bawah beli air then pkol 12.20 tu kami dah start gotong royong prepare mknn yg dah smp. Menu2 simple je tapi cukup utk buat kami kenyang. Ada balance serba sikit tu bos mmg suruh bwk blk or mane2 yg nk repeat utk tea time...Dipersilakan..
KAMI with the partners
Main menu adalah nasi lemak wanjo...
Jom closed up menu2 ni
Lauk rendang daging & rendang kerang - amik sesudu stp lauk
Ayam goreng berempah & ada ayam, masak merah jgk..tp lupa nk snap photo .😆 - aku x amik ayam goreng berempah tp amik drumstick ayam masak merah.
Paru & tempe goreng. - Aku x amik 😁

Ini main menu..Nasi lemak dah siap bungkus dgn sambal ade yg kosong & ade yg isi telur mata...Aku mmg x amik la 1 nasi tu..Aku amik segenggam nasi je sebab nk bg space dlm perut mkn dessert2 yg lain ni plk 😆
Satay Ayam & Daging - aklu amik 2 cucuk je..
Tauhu bergedil 👍 - aku mkn 2 ketul
Dessert ni nama ape? Aku amik 5 ketul sbb comey nau & x manis sgt😆
Tart chocolate - amik 1 je..Manis wehhh 😆
Popiah sira - aku amik 3 ketul

Lepas mkn semua dah slow je semua aktiviti...😆. Dah kemas semua tu baru la acara penyampaian penghargaan tu. Lepas tu ade yg sambung mkn lagi..Aku x sambung ape2 sbb perut mmg dah fulled tank. Korang baca la dah berapa byk mknn aku masukkn dlm mulut. 

Oh Ya..Menu2 ni semua ade balance. Jadi bos suruh bwk blk. Aku bwk blk nasi 2 bungkus, ayam masak merah 1 ketul, ayam goreng berempah 1 ketul, paru 1 stick, tauhu bergedil 3 biji. Cukup la utk kami mkn mlm smlm. Smlm aku x mkn sgt pun. Sekadar temankn anak2 je. Masih kenyang. 😆

Bag pakaian nk bwk blk KB esok dah 80% siap packed.
In Shaa Allah esok blk keje prepare toiletries & cosmetic je..
Lepas tu settled..













8 Comments:

anamizu said...

waahhh makannnnnn! dessert tu nama mini pavlova kot rasanya hehehe

adnil linda said...

tahniah untuk 10 tahun...
semoga lancar perjalanan nak balik KB

Ezna Khalili said...

Meriah betul makanannya tu. Alhamdulilah. Nampak pavlova + popia tu yummynya.

thisni3za said...

Anamizu : Haaa..Ye la tu pavlova..Sy xtau nama..Tau mkn je =D

Linda : Terima kasih..In Shaa Allah..Tp sy baru setahun jagung dkt cmpny ni =D

Ezna : Iye..Nmpk simple kan? Tapi mengenyangkn =D

uncle gedek said...

Dua cucuk sate ke? Kalau uncle sepinggan! hehehe

thisni3za said...

Uncle : Selera besar nih =D

Syazni Rahim said...

Lapar terus saya

Abam Kie said...

sedapnya semua makanan yg terhidang. Terliur weh tengok!