Friday, July 05, 2024

2 YEARS OF SERVICE PULAK

As Salam

2 tahun lepas aku telah gantikan headphone aku yang lama dengan yg sekarang ni. Headphone sekarang ni beli sekali dgn Hata dkt kedai buku Popular je sbb kadang2 pada aku harga brng2 mcm ni dkt sane agak berpatutan & berbaloi utk dibeli.Tambah2 kalo ade promo & member price.

Tak sedar dah 2 tahun aku pakai headphone nih...Pakai setiap kali dlm LRT pergi & blk kerja. Sebab aku xmo dengar sembang2 org sekeliling. Tambah2 kalo terserempak dgn geng mak jemah. 😆(yfjf)

Sebulan lepas headphone ni mcm dah start "sakit" bila kita recharge dah full dah..Tapi boleh guna sekali je. Maksud aku bila dah recharge tu, aku hanya boleh guna sekali je. Kalo x pakai waktu pegi keje, aku boleh pakai waktu blk keje tanpa perlu recharge. Kalo aku pakai waktu pegi keje, blk keje tu aku dh x bleh pakai dgn notification battery dah 0%...

Penat jgk kan kalo smp2 ofis nk kena recharge & smp rumah nk kena recharge semula. Sedangkan average aku pakai sehari dlm 1 jam je. Span cover dkt telinga tu pun dah tinggal serpihan-serpihan je 😆. Aku ade jumpa headphone yg span telinga fully fabric. Tapi harga cecah RM250 (too exprensive to me)..Tapi x bleh fold in plk..Jadinya headphone tu terkangkang mcm tu je..I dont like that kind of style sbb susah nk masuk dlm bag 😁. Nmpk mcm tuan punya headphone ni cerewet kan? Tp itu la hakikat keselesaaan yg aku cari. Gitewww 
Headphone paling best aku pernah pakai.

Kita pakai aje la smp dah x bleh recharge ye. Nk beli baru pun perlukn ongkos-nya..Dah la skrg tengah nk menabung belanja utk company trip 😆..Jadi kita pakai smp habis jangka hayat dia la kan?. Harap2 sempat la smp aku bwk dia ke company trip tu nnt. Kalo x sempat aku pakai aje la earbud kuromi yg comel tu 😆

Cakap tentang company trip ni, aku ni rasa excited nk survey ape barang yg berbaloi utk dibeli dkt sane nnt 😆..Dah kena menyimpan dr skrg pocket money yg rasa mampu utk dibawa kesana...Cuma pakaian & lain2 tu xde la asing dr skrg...😁. Tapi aku plan nk bwk pakaian yg material lite2 je...Nk bg space utk brng yg nk dibawak pulang 😆

Doakan perjalanan pulang kami ke KB hari ni dipelihara & selamat smp ye..Once Hata smp je dr airport, dia load luggage dlm kete...kami akan terus gerak ke KB. Estimate Hata smp dr airport dlm pkol 4pm ni nnt rasenya. Aku amik cuti halfday hari ni...Jadi waktu aku smp rumah dlm pkol 1pm nnt sedang elok utk aku load bag baju aku, che mek & Ammar & toiletries ke kereta & suruh anak2 brsiap. Bergerak waktu petang & confirm smp waktu malam...rasanya pakai baju biasa2 aje la...Smp rumah tokma basuh kaki, basuh muka terus sambung tido 😁

Harap2 highway x jammed & kami bleh smp KB before 2am..
Esok pakai baju kurung moden hitam + marron yg aku jahit 😁



4 Comments:

anamizu said...

berkhidmat betul tu sampai koyak rabak cmtu hehe

thisni3za said...

aNAMIZU : iTU LA TU..bUKTI BERKHIDMAT =D

adnil linda said...

selagi boleh guna..kita guna...
semoga selamat sampai KB

Hanamiko Sakura said...

selagi boleh guna kita guna sampai rosak. haha