Wednesday, July 10, 2024

WEDDING KB - 6 JAM & 9.5 JAM

As Salam

3 hari bercuti blogging. Alhamdulillah hari ni dapat bersiaran kembali. Kita cerita in 1 entry aje la ek kisah blk KB kali ni...😁

Hari Jumaat hari tu aku smp rumah dlm pkol 1pm. Singgah beli nasi kukus ayam berempah utk kids & jagung rebus. Kids smp dr taska pkol 1.20pm. Terus aku suruh dieorg mkn & mandi brsiap. Pkol 2.10pm Hata said dia dah touch down & tgh tggu luggage. Pkol 3pm, Hata bgtau dia dh dlm grab & that time aku start load bag2 kami dlm kereta.Hata smp dr KLIA 1 pkol 4.10pm. Dia smp je terus load bag2 dia dkt kereta. Singgah isi minyak & angin tayar kete & terus gerak. Alhamdulillah perjalanan ok walaupun pkol 8 tu hujan lebat sekali dgn angin dkt Gua Musang. Smp KB hujan dah berenti & kami smp KB pkol 11.30pm..Walau hujan perjalanan kami 6 .5 jam je.

On the next day - hari nikah kami gerak awal sebab takut jammed nk ke Pasir Putih. Pairing abg ipar aku org sana.
Our Big Family...

Lepas makan kami pun berangkat pulang. Lepas drop my FIL & MIL dkt rumah kami ke homestay plk sebab org pelamin dah smp..Org nk pasang khemah pun dh get ready. Lepas settled urusan dkt sane..Kak ipar aku blk rumah, anak2 sedara pegi cari prop utk photobooth..Aku & Hata ke pasaraya beli bahan2 utk buat lauk pengantin as simple as we can. Jarak homestay dgn rumah x smp pun 10 minit.

Malam tu Hata masak daging goreng, sup daging & telur dadar utk dinner. Esoknya lepas subuh aku & Hata dah ke dapur utk goreng udang, rebus telur, goreng ikan, potong deco & Hata masak sos utk kuah ikan. Lepas siap semua kami naik bilik kejut anak2 , mandi & brsiap...Lepas tu memasing gerak naik kereta yg ada ke homestay.
Pengantin lama dkt photobooth 😀
Sejak2 dia dpt phone baru ni dia rajin ajak wife dia selfie 😆
With kak ipar, anak2 sedara & seketul che mek 😆
Kami pilih theme nude utk hari sambut menantu .
Homestay utk letak pelamin , photobooth & goodie bag. Ade lagi 1 homestay abg ipar aku sewa.Rumah yg ade aircond. Sebelah ni je.

Ini la lauk pengantin yg aku & Hata sponsor utk pengantin. Kami buat yg simple2 je sebab x cukup masa. Ini pun kak ipar aku yg dkt KB request dkt aku & Hata. Jadi la kan? Asal ado 😀
Udang & telur puyuh
Fruits
Ikan bawal 2 ekor masak sweet sour
Sekeping with pengantin..Masa ni tengah tggu pengantin perempuan turun dr kereta. Nmpk x excited-nya cik abe kito ni berselfie 😆
Kami..
Tp gmbr dgn pengantin xde sebab masing2 bz waktu ni..Snap mane yg sempat je. Photographer plk adik ipar sendiri 😆. Ammar pun xde waktu ni sbb dia duk dkt homestay yg ade aircond. Cuaca panas waktu ni.
Waktu tetamu dah slow2 mengurang deme pakat berkarok...
Tgk Hata ni..Aku ckp 1 lagu je..Jgn over sgt 😆

Majlis habis dlm pkol 5pm. Lepas tu pkol 6pm semua pakat berangkat pulang la wehhh..Penat dooh dah ni...Aku & Hata dah start sakit kepala. Lepas isyak aku & Hata ke homestay semula utk amik mane2 brng dr homestay. Mcm hadiah, meja & etc. Lepas tu kami ke guardian sebab Hata nk mencari pomade & redoxon. Smp rumah mkn baki lauk kenduri. Lepas tu aku naik bilik telan panadol smp x sedar bila masa anak2 masuk bilik. Sedar2 bunyi alarm 5.40am je 😆

Isnin pagi kak ipar aku yg dkt Kajang gerak blk. Anak sedara flight pkol 10.20 am. Pkol 9am kami htr ke airport..x smp pun 5 minit kete tinggalkn airport dia bgtau flight delay smp pkol 1pm. Patah blk amik dia & htr dia ke rumah. Aku, Hata, Ammar & Qaisara ke bandar utk beli beras utk bwk blk KL. Beras siam sini sedap jgk. Lepas tu kami pegi keringkn baju yg dr hari Sabtu x basuh. Basuh dkt rumah, keringkn dekat dobi.

Pkol 5pm isnin gerak dr KB then smp rumah pkol 2.30am hari selasa. Kami plan nk tdo gua musang. Tapi tengok ade byk jgk kenderaan yg menghala ke KL jadi rase mcm ade teman dkt jalanraya nnt 😆., jadi kami teruskn la perjalanan. Berenti dkt RnR Gua Musang yg lama mkn bekal then berenti lelap kejab. Alhamdulillah selamat smp.

Itu lah cerita blk KB kali ni. Alhamdulillah x jammed teruk mcm sebelum2 ni.
Semalam dapat la berehat & anak2 pun x pegi school. Nk kasi rehat. Semalam aku masak spaghetti  beef bolognise je utk lunch & dinner. Malam ni anak2 ckp nk mkn macaroni & cheese dari prego tu. Ikut la..Senang sikit keje ibu kome ni ha...😆

Pagi tadi nk gi keje hujan lebat jgk. Aku tggu smp pkol 8am baru gerak ke LRT. Itu pun masih kena pakai baju hujan full suit. Smp ofis lewat 30 minit. 😁. Tempat korang hujan jgk ke pagi td?

10 Comments:

LadyBird said...

semoga bahagia til jannah... ameeennnnnn

anamizu said...

waahhhh exited betul wajah ceria hencik husben akak hehehe

sedap-sedap pulak nampak udang panjang & buah & ikan bawak sweet sour tu!

adnil linda said...

hujan lebat juga...
kalau jalan jauh macam nie, memang akan amik extra cuti sehari...

Azian Elias said...

buat majlis cam ni mmg best. penat mmg dah tentu la kan.

thisni3za said...

LB : Thx sis..Amin

Anamizu : Itu la..excited dia =D

Linda : betul tu...Nasib kami teruskn perjalanan..Dpt la berehat =D

Azian : betul tu..Seronok tp penat yang amat =D

Mama Zharfan said...

balik KB if bkn peak season ok jer tak jem...sbb dh aad few CSR kan sekrg so boleh save time. biasanya i /my hubby drive, 6 jam jer..dan i selalu cuna pecahkan rekod sendiri..tp of course time low season la..i pernah drive 4 jam 55 minit dari my kampung to tol gombak (catatan masa memang kat tol gombak heheh)

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Cantiknyaa Photobooth

fanny_dcatqueen said...

Baguuus juga seragam warna nude ini 👍👍😍. Lembuut. Dan sesuai juga dengan Deco rumah. Terutama Krn warnanya netral 👍

Meriah kan bisa hadir di event nikahan saudara seperti ini 😍

thisni3za said...

Mama Zhafran : Wahhhh..Ini mmg drift & pecut habis ni =D

CCL : Thx =D

Fanny : Susah jgk nk cari warna ni sewarna aje semuanya..Asal lebih kurang grab je janji nmpk sedondon =D