Saturday, August 10, 2024

CURRENCY EXCHANGE APPS INSTALLED

As Salam

Memandangkan dah masuk tengah bulan 8.. Jadi marilah kita slow2 belajar currency exchange as preparation masa aku join company trip nnt ye...Bukan ape..Belajar awal2 nk bg senang faham 😀..Smp sana nnt senang bila tengok rege, kita dah bleh budget brp RM yg kite kena byr & boleh jugak buat perbandingan harga. Kalo barang sama dgn dkt KL, harga murah dkt sana bleh la kita beli..Tapi kalo rege lebih kurang sama...Beli dkt KL aje la 😆

Lepas tengok2 dekat google apps, aku pilih untuk install apps ini..Currency converter. Ini currency converter online. Ikut rate semasa sbb ada masa kita kena update apps nih utk sistem update current rate.

Dari sini aku belajar la brp RM nk kena bawak. Tapi time exchange kena pandai2 cari money changer yg bleh offer rate paling tinggi. Nampak gigih sgt kan aku beriya-iya install apps nih. At this age mmg kena ade apps nih supaya kita x buat seller marah sebab duk tawar menawar at the end x beli. Jadi baik la kita jalan2 sambil survey harga. Dah tengok best price baru la kita bargain. Kan? Sebab kita dah tau harga yg dieorg letak & dengan harapan bila kita bargain tu kita masih dapat beli & ade untung sikit. Kira win win situation la cerita dia.

Aku ni kalo time pegi pasar siti khadijah ke pengkalan kubor, kelantan tu, waktu nk tawar harga sikit mmg aku tarik Hata..Sebab kalau aku kecek kelate...Bukan bunyi kecek mek kelate..Tapi bunyi mek kelate alik siam yg bercakap...Nmpk nau bukan org kelantan kome..Ate mane maunya bunyi pior kelantan kalu dah lidah org payrock 😉

Lepas ni boleh relax kejab fikir tentang company trip. Kena fokus dekat event bulan 9. Wedding anak sedara aku dekat Melaka tu. Tengah nk bincang semula tema baju sebab kami alik lelaki. Lepas tu nk bincang menu minum petang sabtu, menu dinner sabtu mlm ahad & bincang waktu pulang hari ahad tu...Nk pulang sekali / asing2 sbb dengar2 mcm ade yg nk singgah rumah aku blk dr Melaka tu. Jadi nk kena prepare part itu pulak 😁

Oh Ya...
Nk kena fikir jugak ttg rehearsal utk skit cosplay competition hujung bln ni 😆



6 Comments:

adnil linda said...

Orang perak pun dah boleh kecek kelate.. Kira molek dah tu... Hihihi... Abg linda stay kelantan, pun dah bunyi macam orang kelantan... Hihihi..

Mama Zharfan said...

Pg ni mz dh publish entry psl money changer tu

thisni3za said...

Linda : Kito kecek bunyi mek siam la...Hahaha =D

MZ : Thx sis =D

fanny_dcatqueen said...

Betuuul, harus tahu dulu kisaran harga, jadi tak sembarangan nak bargain rate 😄.dan saya biasa cek website money changer yg saya akan datangi lalu compare dengan website money changer lain. Dari situ bisa nilai lah mana yg terbaik

fanny_dcatqueen said...

Betuuul, harus tahu dulu kisaran harga, jadi tak sembarangan nak bargain rate 😄.dan saya biasa cek website money changer yg saya akan datangi lalu compare dengan website money changer lain. Dari situ bisa nilai lah mana yg terbaik

thisni3za said...

Fanny : Betul tu..Banyak cabang perlu dilihatu tk dapatkn rate terbaik & untung =D