Friday, August 09, 2024

SET MENU BERBALOI DI BLACK CANYON

As Salam

Kelmarin blk dr keje hujan tapi x lebat..Maka kita kena la transform dr berbaju keje ke berbaju hujan set lengkap 😆..Aku xmo basahkn seluar & tukar plk dekat rumah. Alhamdulillah smlm kereta x byk mase otw blk jadi kita bawak motor pun santai2 aje la...Smp rumah masih hujan renyai2 jadi aku x terus amik anak2 dekat taska. Pkol 6.15pm tau2 anak2 dah ketuk pintu 😁

15 minit lepas tu Hata pun sampai. Dia letak je bag keje, bukak helmet terus aku hulur kunci kereta ajak gi dinner. Stock lauk dkt rumah dh habis..Nk gi grocery smlm x sempat sebab che mek ade keje sekolah nk kena siapkn  & kena hantar semalam. Maka kami pilih mall paling dekat...Melawati mall aje..Dr rumah dh nmpk 😁. Masa mula2 smp aku igt nk singgah mr DIY sekejab. Sekali dieorg closed utk stock take..jadi terus la kami gi sini :
Ambik set B dekat black canyon...

Ada masa aku suka pegi sini sebab pada aku menu dia berbaloi utk kita pegi mkn..Dpt 3 lauk & 2 nasi..Tomyam tu bleh pilih nk tiomyam ayam / tomyam fish head kalo x silap & green curry ..Add on lg 2 nasi utk kids & kami amik air masak je. Hari tu bleh plk tekak ni nk rasa tomyam dekat sini. Jadi kita hirup la kuah ni smp puas hati 😁.
Fried glass noodle - che mek order

Glass noodle ni pun sedap weh..Rasa mcm nk sama dgn fried glass noodle dkt johnnys. Portion pun byk jgk. Aku pun suka nih 😁

Lepas makan, kami terus grk blk. Mase otw nk ke parking tu aku singgah kejab dekat merchantrade  utk tengok kadar currency exchange utk tukar duit belanja masa company trip nnt. Mak aihhhhh...Rendah jgk dia amik. Jadi aku kena survey tempat lain nnt. 

Mggu lepas kalut dgn competition & batuk teruk..Jadi x sempat la nk fikir ttg tukar duit ni. Hari ni alhamdulillah sakit tekak dah xde..Tapi batuk tu masih ade lg...

Korang yg selalu pegi travel biasa tukar duit dekat mane?


11 Comments:

Suria Amanda said...

SA selalu tukar kat Mid Valley...hari tu kan..lama plak x masuk Black Canyon..

adnil linda said...

Pernah masuk sekali je Melawati Mall tu... Lepas tu, nak keluar tak tahu mcm mana... Hahaha

Mama Zharfan said...

ooo rumah u dekat2 dgn melawati mall yer ;) i selalu jugak pergi situ..yelah, i dok area sri gombak, so tak jauh pun if gi MM tu...psl money changer tu...haaa semlm i gi tukar duit laaa kat midvalley...pnjg giler q, dlm setengah jam jugaklah q sblm dpt tukar duit...rasanya antara the best/lowest rate kat midvalley tu..nanti i buat entry psl money changer tu

Ezna Khalili said...

Glass noodle tu nampak sedap juga ya. Money changer pernah tukar kat Midvalley. Lagi satu rate bagus kat Jalan Tunku Abdul Rahman, KL.

thisni3za said...

SA : Iye..Ramai suggest sy gi sana...TP x pegi =D

Linda : Alamak =D

MZ : Iye sis..Dekat je MM dgn rumah...Ofismate pun suggest sy ke sana..Tgk la 2nd round nnt ke =D..Share ye nnt...=D

Mama Zharfan said...

Esok saya publish entry psl money changer tu ok

thisni3za said...

MZ : Thx sis =D

uncle gedek said...

Dia punya western pun not bad 👍

thisni3za said...

Uncle : Iye ke? Bleh try jgk nnt =D

fanny_dcatqueen said...

Dah lamaaa tak mampir black canyon. Dulu saya masih sering hangout di sana. Tapi cabangnya dah makin berkurang kalo di sini. Jadi jauh pula dari rumah.

Kakak nak kemana?? Seru nampak 😄. Saya Krn rutin traveling keluar negara, pastinya ada money changer langganan yg mana rate-nya dah paling oke lah. Dan dia pun kdg menyediakan currency dari negara2 anti mainstream. Itu yg saya suka.

thisni3za said...

Fanny : 1 day kena pergi jgk kesana =D...Nnt sudah smp waktu sy cerita disini ya..=D