Friday, August 23, 2024

MISI LETAK PROP & COSTUME DEKAT SATU TEMPAT

As Salam

Hari ini adalah hari Jumaat yg mana Hata mintak aku amik cuti Halfday utk tlg dia prepare prop yg x siap lagi mcm tempat unggun api & letak dekat satu tempat. Esok senang nk angkut letak dlm kete...
Some of Costume Davy Jones

Ade cosplay costume yg bleh letak dlm storage box mcm ni..Ade yg kena gantung. Sama jgk dgn costume davy jones aku ni. Jacket dia aku beli dkt JJJ je RM20 lepas tu keluar modal beli cengkerang dkt kedai ECO then glue gun je dekat jacket / coat tu. Siap.Jacket tu aku je gantung sbb size bertambah lepas add on cengkerang. Sama jgk dgn topi dia.Aku letak dekat luar sbb dah letak cengkerang dekat keliling topi tu.

Boot ni kami letak mcm ni sbb aku ade letak biji2 packet dlm kotak kasut baru beli. Kan tiap kali kita beli kasut yg ada kotak..Dlm tu ade packet kecik nama silikon kalo x silap aku..Kan? So kita amik la silikon tu utk letak dlm storage box tu plk.Baju davy jones aku letak sekali. Pedang dekat luar. Ok..Part davy jones dah settle. Nnt free aku cite detail ttg costume ni ye. Costume jack sparrow rasenya dah ade jgk. Cuma Hata kena cari semua cincin jack sparrow. Ntah mana dia letak. Mmg aku bising je tiap kali nk cosplay mesti nk kena cari πŸ˜†.
Recharge energy dulu pagi ni πŸ˜†

Aku sebenarnya berdebar2 dengan competition kali ni. Sebab x praktis langsung dgn Hata sbb masa dpt tau kami berjaya masuk tu Hata dah busy meeting blk lewat sebelum ke Kelantan & Kemaman. Kita kena praktis jgk supaya synchronization tu ade dkt background sound yg kita bg dekat event management. Harap2 mlm ni & esok sebelum ambil Ammar dr merentas desa kami dpt praktis sikit. Sebab mgkn esok masa kami nk ke kenduri tghari nnt kami dah kena siap2 bwk prop letak dlm kereta. Risau dr kenduri kena shoot ke The Mines terus utk rehersal & letak prop. Animangaki kan start dah hari ni. 

Last 2 years kami x sempat pegi rehearsal sebab jalan jammed teruks nk ke The Mines tu. Sudahnya Sabtu mlm ahad kami tido & praktis dkt ruang tamu rumah kak ipar & hari Ahad tu kak ipar aku yg htr kami ke The Mines. Blk tu kak ipar yg amik bwk blk rumah dia sebab kereta kami parking dekat rumah dia😁

Tiap kali competiton pun gini la feeling dia. Nervous tu mmg auto dtg..Lepas habis persembahan, kita akan rasa lega & time tu kena siap2 set dlm diri..Ape je keputusan kena REDHA.

Korang doakan kami dpt buat yg terbaik ye...
Aku yakin aku mesti akan tersengih & ketawa je dibalik tentacles davy jones tu nnt. Sama mcm masa dekat CF last 2 years. Nk ketawa aje aku dekat dlm costume tu sbb takmo bg serius sgt, xmo stress sgt..lagi 1 nk kena igt step yg kami dh praktis. πŸ˜†..Mujur waktu tu kena je dgn sound background kami.

Nnt aku cerita sini tentang competition kami ye...




9 Comments:

Mama Zharfan said...

masa actual event nanti, ada record video tak? teringin la nak tgkkkk

thisni3za said...

MZ : Biasanya ade je cosplayers lain amik video stp contestants punya performance. Nnt sy mintak che mek amik video kami ye...=D

Ezna Khalili said...

Ya lah macam MZ kata ada record tak?. Nak juga tengok....

Abam Kie said...

semoga dapat memberikan persembahan yg menarik nanti... good luck!

uncle gedek said...

Oh? Ada prektis synchronization bagai ke? Uncle ingatkan berdiri tegak je kemudian diorang bagi markah...? Wow!

Rodiah Amir said...

All the best ya untuk competition. Semoga ada rezeki menang

thisni3za said...

Ezna : Alhamdulillah ada..Tapi performance kami biasa2 je =D

Abam Kie : Terima kasih =D

Uncle : Kalo skit mmg kena sync dgn background sound uncle..Kalo berdiri tegak tu kawad kaki namamnya =P

Rodiah : Amin..terima kasih =D

fanny_dcatqueen said...

Tak sabaaar saya lihat performance kalian πŸ‘πŸ˜„. Penasaran juga. Semoga lancaaaar semuanya Kak

thisni3za said...

Fanny : Performance kami biasa2 je =D