Saturday, September 21, 2024

BAJU DAN KASUT BARU

 As Salam

Dalam bersemangat nk gi company trip ni jgn la beli yg baru utk diri sendiri je...Utk yg menolong kita pun kita kena belikn jgk la kan?😆

Makanya hari tu misi pencarian di shopee & Lazada pun bermula & alhamduilillah aku jumpa brng yg aku nak dengan harga yg mampu milik siap bleh dpt free delivery dgn minimum purchase. Aku beli sebab nk jaga keselamatan barang2 aku sebab nk kena naik flight kan..Jadi risau je mereka campak2 ke luggage aku tu..Haaa..kan kesian dia? 😁
Baju baru utk luggage 20"😆
Biarla org nk ckp mcm budak2 punya design...
Aku x peduli 😁
Bawah boleh zip & ada buckle

Aku pilih warna kuning supaya senang nk nmpk. Luggage ni aku akan pegang ditangan bwk ke cabin masa hari blk ke KL semula. Waktu pergi aku akan masukkn dulu luggage ni ke dlm luggage 24" tu. Aku dah test masukkn hari tu & mmg muat.Cover ni pun aku beli utk keselamatan barang2 aku jgk. Walaupun luggage ni dah ade locked code..Tapi biar la dia ade baju jgk. Aku belikn baju yg terang supaya senang nk dibezakan dgn yg lain. People nowadays mcm tektik dieorg bleh buat kan? dah la aku pegi by group..Jadi masing2 kena jaga brng masing2.
Multicolor utk luggage wheels Silicone Cover
Aku grab 6 set with 6 colors actually..
Tp seller ni pegi bagi warna hitam 2 set plk...😔
Alhamdulillah muat utk dua2 luggage..
Luggage aku masih boleh bergerak mcm biasa lepas letak cover nih

Aku bukan ape beli benda2 remeh mcm ni. Tapi aku x nak ade masalah waktu nk kesana / waktu dekat sana / waktu nk blk nnt. Mcm2 cerita / pengalaman yg aku dah baca / tengok / dengar..Jadi ini semua sebagai langkah berjaga2..Aku bawak duit belanja pun x banyak..Kalo tetibe nk kena beli bag baru...Mmg terus jadi out of budget la kan?😁

Lagipun brng2 ni boleh pakai smp tamat tempoh perkhidmatan dia. Bukan sekali guna. Lgpun lepas ni Hata masih meneruskn operasi detektif conan dia. Maksudnya mmg x membazir la aku beli kan?😂

Inilah kisah perjalanan seseorg yg baru pertama kali travel jauh & consider sorg2 tanpa family buat preparation sebelum fly..Gitewwwww...Harap korang x jemu la baca entry yg aku share tentang persediaan aku ni ye.. 

Mintak doakan Allah izinkn & dipermudahkn urusan aku nnt ye...Amin

0 Comments: