Saturday, September 07, 2024

PEMINAT KEK BUAH

As Salam

I am fruit cake lover..tapi seorang yg sgt cerewet dalam memilih kek buah. Aku hanya akan mkn kek buah yg moist lembap2...Gitew..Not too dry or dry. Cerewet kan? Tapi nk buat mcmne..Dah mmg pesen itu je yg aku suka 😆. Sebelum ni aku suka fruit cake dr silver bird yg dlm packaging kecik slice2 tu. Sgt moist & x kering.Buah2 dia pun byk. Dah lama aku x jumpa fruit cake dr brand silver bird tu dekat 7e. Dekat kedai lain aku x sure. Tapi x aku suka sgt plk beli sebuku sekaligus. Aku suka yg slice (cerewet lagi) 😆.

Hari tu pegi 7e belanja kids slurppy..Jumpa ini
Fruit cake from 7e
Byk buah dalam 1 slice ni & so moist..x dry

Kek ni x bleh mkn selalu...😆.Hari tu kak ipar ade bg aku sebekas kek buah ni. MasyaAllah..Rase mcm nk mkn sorg2 je xmo bg kongsi..Super sedap ye kome. Tapi lepas tu mmg kena minum segelen air 😁.

Kek buah yg mcm kek bday tu aku suka jgk..Aku suka yg mango. Yummy....Aih..Nk kena cari ni ...In Shaa Allah petang ni Hata akan blk dr Kemaman. Pagi semalam lepas htr aku ke LRT Hata terus gerak ke Kemaman sbb ade lg sikit keje dekat sana yg perlu disiapkan. Tempat yg sama cuma kali ni  dgn sorg lg partner. Cumanya partner tu esok kena ke kuala terengganu. Jadi mereka naik kereta asing2..Kalo tau mcm tu aku nk je follow Hata. Bawak anak2 sekali stay smp ahad 😁.

Hari ni misi selesaikn laundry & kemas2 sikit bag utk ke Melaka. Walaupun stay 1  mlm je. Tapi kena sediakn awal2 jgk sbb dgr2nya sabtu mlm ahad tu ade mjls doa selamat sikit dekat rumah sewa yg bakal pengantin akan tinggal lepas nikah nnt. Jadi kena la pilih baju yg sesuai jgkkn? Walaupun hanya family member aje yg ada waktu tu. 😁.  Lepas tu mane tau kot tetibe mereka ade budget lebih nk ke lain plk lepas majlis...Anak sedara aku nikah hari Ahad waktu dlm pkol 10 lebih..Then lepas nikah, tukar baju & sanding terus dekat tempat yg sama. Kalo nk jln2 lepas tu xkn nk pakai baju sama kan? Yg lelaki ok la pakai baju biasa je. Yg gegurls ni rasa mcm ayu sgt plk kalo brjln pakai baju kurung sedondon 😆

My kak cik pun dah kol mintak aku bwh buah tangan sikit. My kak cik mintak  aku beli marble cake utk supper cicah air teh tarik & buah serba sikit. My kak cik & kak yong dah chop nk bwk buah tembikai 😆. Pandai ye dieorg..order je dgn adik dieorg ni..Dieorg bwk 1 jenis buah je 😆.






8 Comments:

Mama Zharfan said...

MZ pun suka kek buah, dan yg moist tu lah! boleh geng!!!

anamizu said...

Ana suka juga kek buah tp tak suka y manis sgt hehehe

thisni3za said...

MZ : Ok..Kita geng sis =D

Anamizu : Betul..Ade masam manis tu dah best dah =D

Suria Amanda said...

Akak bukan peminat kek buah..tapi kalau xde pilihan makan aje..hehehe

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Sedap kek buah . Last CCL makan masa raya puasa hri tu .

Lydia Miza said...

lama tak makan kek buah. LM suka lawan dengan air kopi pahit petang petang

mummy_ayu said...

boleh try ni.. Ayah MA suka kek buah

thisni3za said...

SA : Some fruit case is too sweet..Some of them just nice =q

CCL : Wahh..lama dah tu =D

Lydia : Wow..Kopi pahit...Huhu

MA : Bleh try sis...sbb dia jual by slice..So kalo x habis mkn pun x rasa membazir =D