Tuesday, September 24, 2024

TAPAK SEBELAH CORUS HOTEL

 As Salam

Sabtu mlm ahad kak ipar ajak jumpa dekat Tapak tepi hotel Corus. Tepi ofis aku jgk 😆. Janji pkol 8.30. Lps maghrib kami pun gerak. Smp dlm pkol 8pm. Duduk dlm kete jab sebab aku tengah sdakit kepala. Waktu ni badan masih ada rasa dedar2 nk demam. Pkol 8.20 baru gerak ke tapak. Kami cari tempat bawah khemah blkg org buat busking & depan food truck seteguk.

Masa smp2 tu kami beli dulu mknn & air siap2 sebab Ammar mcm nn sesuatu dah waktu tu..jadi kami beli air peach tea, nachos, ayam gunting, tauhu bergedel & mihun sup utk Hata. AKu xde selera nk mkn sgt sebab rasa mcm menu biasa je 😆dlm pkol 8.45 baru kak ipar aku smp sebab sangkut dekat jammed area sg besi. 
Kami..Waktu ni kak ipar & abg ipar gi cari mknn

Pada aku menu dekat sini biasa je. Tak de yg special. Rege mmg rege standard food truck la. Kalo dtg berompek mmg dlm RM60++ jgk la akan habis. Kalo xmo minum air mineral air lain tu mmg starting dgn RM5 & above. Mknn plk starting RM5 & above. Cuma aku suka nachos dia..Sos spaghetti cheese dia sedap jgk. Mkn cicah nachos tu mmg layan. Aku x suka campur sbb nnt cepat lemau nachos tu.

Lepas mkn kami pun bergerak pulang sebab waktu tu dah pkol 10pm lebih. Kepala aku dah makin berat. Tekak dah makin sakit. Smp rumah, selesaikn apa yg patut, mkn ubat then trus Zzzz....Mujur la bgn pagi ahad tu tekak dah ok sikit. Demam pun dh xde...Sebab segala jenis ubat aku dah telan waktu sebelum tido 😆

Semalam blk keje hujan lebat giler..Terus bgau Hata aku blk naik cab ke rumah then amik anak2 dekat taska. Nnt dah reda kami gi amik motor dekat LRT. Smlm pkol 10.15pm hujan masih x berhenti. Maka redah jgk la gi amik motor..Aku pakai siap2 baju hujan..lepas tu Hata bwk ke LRT dengan kereta. Lepas je aku keluar dr kawasan LRT, Hata gerak gi beli shawarma utk anak2..Aku blk rumah dalam hujan yg x berapa lebat tapi masih hujan. Mujur la x banyak kereta dah waktu tu 😆

Aku rasa aku mmg kena cari suppliment lain la...Tak lalu kome selang 2 minggu kena blk batuk demam walaupun dh minum byk air masak...Korang rasa suppliment ape yg elok utk imun badan ni ye?




0 Comments: