Friday, October 18, 2024

COMPANY TRIP - KEMANA KITA ?

As Salam

Bismillah....
Dihari Jumaat yg Mulia ni, aku rasa ini adalah masa yg sesuai utk aku bgtau kemana company trip ni akan bawak aku & 11 org yg lain. Office akan bwk kami ke sini :
Ni la tarikh & tempat yg Company Trip 
akan bawak kami..Idak le jauh bebenor kome.
Tapi jauh jgk la bg aku yg 1st time ni 😁
Ini adalah t'shirt yg bos aku sponsor..
Yang aku cerita dulu...T'shirt ni lengan pendek..
Aku amik size XL supaya baju ni x ngam2 sgt dgn badan.
Biar loose sikit. 😁

In Shaa Allah hari Khamis (31/10/24)  tu Hata akan hantar aku smp ke KLIA. Ade je bdk ofis yg berkumpul dkt KL Sentral then gerak sama2 naik ERL ke KLIA. Tapi aku pilih utk pegi dgn Hata. Flight kami kalo x silap aku pkol 11am..Kami kena berkumpul dkt KLIA pkol 8.30am. In Shaa Allah hari ni jgk aku akan bgtau family dua2 belah tentang ini. Aku bukan xmo bgtau awal2..Tapi aku risau kalo ada apa2 in between tu kan..Jadi bila dah dekat2 date baru la kita bgtau. Aku dh bg hint dah dekat kakak2 aku sblm ni. Samada dieorg perasan atau tak..itu aku x sure. 😆
Comey kan rechargable hand fan ni...
Aku beli utk bwk gi HCM nnt.
Aku x beli yg power2...Cukup la mana mampu 😆
Malam tadi dah start packing toiletaries
Mcm syampoo, shower, ubat gigi, cleanser, toner, moisturizer, day cream, sunscreen. Ini semua che mek yg tolong aku isi kan.
First Aid serba sikit pun dh ready...
Luggage pun dah start isi dah...
Nmpk bersepah kan?
Tapi akan ada item2 tu yg aku akan letak setempat / sebekas nnt...
Tapi aku rasa mcm akan ada lagi yg akan dicuba utk disumbat dlm bag ni...
Mgkn cara lipatan ni x sesuai kot...
Nnt free2 aku adjust kot cara lain plk kot...

Semoga terjawab la teka-teki aku selama ni ye kome..Selama aku duk cerita tentang preparation, ape yg aku beli, apa yg aku nk bawak. apa yg aku nk isi...Semuanya dah terjawab hari ni 😆

Doa2kn Allah izinkan & permudahkan urusan kami nk pegi, masa dkt sana & blk ye...Amin








2 Comments:

Mama Zharfan said...

Allahumma yassir. I doakan ur trip smooth semuanya..aamiin. yg penting, trip overseas tu ;) teringat plak my own story ie my 1st overseas trip pun memang company trip ie pergi singapore!! and that was 19 yrs ago kot ie masa zharfan masih baby (now zharfan dh umur 19 tahun)..pergi seminggu singapore utk attend kursus (memang tak bwk pun zharfan dan mr hubby nama pun company trip kan)..fully sponsored siap dpt pocket money lagi! tapi time tu lom start berblogging so tak delah proper story dan pics pun mcm tak de (bln zmn smart phone pun)...err pnjg plak bercerita kat entry u niiiii

Suria Amanda said...

Kak SA dah pi HCM..the best part is SA pi bawak bag sandang je, baju pun x bawak banyak..decided beli je baju kat sana..hahaha...enjoy yourself there...tempat makan halal banyak...just hati2 ngan pencopet..make sure sling bag arah depan badan selalu...