Saturday, October 19, 2024

TRANSFER PERFUME & HADIAH GIVEAWAY

As Salam

Igt lg tak cerita aku beli refillable perfume bottle 5ml? Aku dah beli. Beli 5 botol. Satu botol harga below RM2. Hari tu beli kebetulan ade voucher Free Shipping with no.min. purchase. Jadi dpt la beli 5 botol.

Malam tu aku & Hata gigih try transfer perfume ke botol kecik ni kome..Rupanya corong perfume aku ade 2 jenis. 1 jenis yg corong dia besar sikit. Mcm corong perfume Hata & 1 lg tu kecik & mmg ngam masuk ke laluan yg ada dekat botol kecik tu..
Corong Botol perfume aku...
Corong botol perfume lagi 1...
Ade beza kome..Jenuh jgk keme ni nk transfer...😀

Perfume Ethere beli dkt guardian waktu xmas sale dulu...Ade skali dgn set lotion & botol kaca..Ini pakai waktu nk gi pasar tani or spary waktu sesiapa yg buat "big bisnes" skali dgn package bau yg terlampau 😆. Kadang2 aku suka jgk beli perfume yg tengah sale dekat Guardian / watson. Ok je bau2 tu semua. 

Gini cara transfer-nya kome..

Bontot botol ni mmg dah ade tempat khas utk kita cucuk corong perfume tu..Jadi kita kena tekan2 then perfume akan auto memenuhi botol. Kepala Spray botol ni dekat bhgn atas. Smlm semerbak jgk la bilik kami dgn 2 ke 3 jenis bau perfume sbb ade yg tertumpah sbb x teror lagi waktu tu...Setengah jam lepas tu baru selesai.
Siap dah transfer

Alhamdulillah..Selesai part transfer perfume ke botol2 kecik. Senang nk letak dlm bag waktu ber-aktiviti dekat sana nnt.Ringan pun ringan. Skrg tggl nk beli 3 in 1 je serba sikit. Nk bwk dlm 2-3 packet je utk standby. Aku pun x sure area hotel aku tu senang / tak nk dpt mknn Halal. Jadi kita bwk la ape2 slagi muat bag & boleh dihabiskan waktu dekat sana nnt.

Aku tengok dekat google map., hotel yg aku tinggal nnt walking distance je dengan Ben Thanh Market tu. Nnt ade detail aku update sini lagi je.Minggu ni dah nk kena siap2 transfer duit ke wallet yg nk dibawak..mane2 kad keahlian yg tak perlu tu kita tinggalkn aje la...barang2 kemas pun aku pilih utk x pakai. Risau kan. Kita simple2 & santai2 pakai jam aje la...😁

Oh Ya...Esok Hata ade 60 seconds of anything cosplay competition dekat event TAGCC. Aku x masuk tapi aku cosplay as Harley Quinn. Rindu plk nk cosplay sbb dah lama x pakai costume tu. Costume Harley Quinn ni simple je aku jahit. Red dress with soft net, lepas tu wig & weapon beli dkt giant 😆. Dress ni x rumit & senang kalo nk gi toilet. Event ni dekat Tropicana Mall - Damansara. Aku & Che mek dapat pass free as saikang. Kami hanya beli ticket utk Ammar aje la esok. Hata dah dpt contestant pass 😁

Wish him luck ya...Hata cakap dia nk buat santai2 aje...Hata akan jadi pennywise. Jalan cerita sama cuma ade la ubah here & there.

Oh Ya..Lagi satu...

Smlm tghari aku dah selamat terima hadiah anniversary giveaway dr Cie . Wangi baunya kome...Botol pun cute sgt.. 😃. Thx again cie ..bg hadiah comey & berguna nih 😍. 



11 days to go 😃





1 Comments:

Amie said...

Wah, tahniah dapat hadiah dari Blogger Chie!