Saturday, October 26, 2024

HADIAH BDAY CHE MEK

As Salam

Tarikh aku melahirkan che mek dekat Hospital Sungai Buloh 14 tahun lepas bakal tiba. Che mek dah request nk pegi mkn dekat kedai yg slice daging boleh pusing2 dekat chopstick & celup dalam kuah utk dimasak.😀

Utk hadiah che mek ni mintak mcm2 kome..Pening ibu dia nk layan tau. Hari tu pegi Sungei Wang buat spek dia mintak LABUBU yg made in china tu..Mujur la ade 50% discount tau. Aku cakap aku bleh belikn.Tapi consider dia redeem hadiah bday dia . She's agreed & bwk labubu made in china tu ke kaunter utk aku byr. 

Actually aku dah beli hadiah utk dia.Tapi aku lupa aku sorok dekat mane sbb che mek ni mmg suka senyap2 je pegi dekat tempat menjahit aku tu then mencari ape xtau la...Kadang2 dia amik brng2 perler bead aku tu dia buat ape2 then iron & bwk gi sekolah. hari tu angin dia nk mencari alat mengait. Cari2 tetibe dia tunjuk aku bekas ini :
Set mengait..

Sejak beberapa bulan lepas che mek mmg suka mngait. Hari tu beli yg basic je jadi x semua dia bleh guna. SKalio tu aku masuk shopee & jmp set ini. terus la belikn konon2 nk bg masa bday..Skali dia dh jumpa daaaa...Aku pun cakap ini l;a hadiah bday dia dr aku. Benang2 ade lagi yg beli dkt spotlight hari tu. Jadi aku suruh dia try la guna benang2 yg ada tu. Sebab mcm2 size ade kan?
Macam2 alat yg seller ni bg dlm 1 package. Tapi che mek request nk benang lain plk. Nnt la aku blk dr HCMC baru gi cari. So far dia dah try mcm2 dr benang yg sedia ada. Aku ckp dgn che mek..Waktu weekend yg aku bg dia main fon tu, jgn la main game / tgk yg lain. Baik tengok tutorial mcmane nk buat yg simple2 dulu. Hari tu dia buat gelang benang kait tali air kalo x silap. Che mek bg aku...Aku simpan dlm wallet sbb nk pakai mcm susah kalau basah nk buat keje.

In Shaa Allah hari ni / esok kami cuba la bwk tempat mkn yg che mek request tu..hadiah dah redeem dah...Jadi kita gi mkn2 aje la ye..Ibu dah makin berdebar ni...Berdebar tggu hari khamis & berdebar tunggu schedule next location outstation Hata...

Sejak2 Hata kena outstation ni..bertambah 1 hal debaran dekat dada aku ni.Debaran nk tahu location outstation Hata...😀..Sebab aku nk kena htr kids ke sekolah tiap2 pagi. Tiap2 pagi tu jgk la jantung aku ni berdebar nk htr anak2 ke sekolah. Tu sebab tiap kali Hata outstation, aku akan suruh anak2 get ready at 6.50am. jam tu kami dh gerak dah dr rumah utk elak kereta yg start keluar rumah masing2 memenuhkn jln raya. Mereka2 ni buat aku rase mngelabah tau 😆.

Ok..itu je utk hari ni...
Isnin ni adalah tarikh aku lahirkn che mek dkt hospital sg buloh 😆




0 Comments: