As Salam
Sehari sebelum kami ke PD, aku ade beli tuala mandi budak-budak untuk isi salah satu goodie bag birthday Ammar hari Jumaat tu..Lepas tu dekat Lazada update stuck dari 5/7/25 sampai la 9/7/25...Bila aku message seller, memang seller asyik la mesin dia suruh refer pada courier service yang mereka guna. Lepas tu aku pun kol & chat CS flash my sbb seller guna courier ini..Korang tau tak ape jawapan CS Flash My?
PARCEL CIK DIKHUATIRI HILANG
Macam nak gugur jantung aku bila dengar perkataan tu...Dieorg mintak tempoh 48 hrs untuk semak mana hilangnya parcel aku tu kome...Aduhai...Udah susah hati aku dibuatnya...Sejak hari Isnin aku susah hati tentang parcel ni sebab tak ade update..Rupa-rupanya parcel hilang...
Lepas tu aku report jugak dekat Lazada sebab courier janji nak update dekat Lazada tapi tak update pun..Lagi la aku hangin...Aku cakap dekat CS courier yang aku akan screen shot conversation ni - sebab aku guna chat service Flash My untuk mintak update tentang parcel aku dan report dekat Lazada...Lazada pulak umpan aku dengan cakap nak bagi voucher RM5...Aku jawab voucher korang tak boleh "beli" aku..Barang aku tu ade 40 pcs dan aku beli dengan harga more than RM100...Kau rasa dengan voucher RM5 tu boleh tenangkan hati aku ke??? NEVER!!!...
11/7 aku masuk dalam lazada & ini update yang aku dapat...
CONFIRMED barang aku hilang kome..Sedih betoi.
Ini la tuala yang aku niat nak bagi pada kawan-kawan kelas Ammar
Aku niat nak bagi ni bukan sebab nak tunjuk ibu ayah Ammar ni orang kaya tau...Tapi niat nak bagi barang yang boleh digunakan..Nak bagi stationery kot-kot la ade yang memilih sebab dah darjah 4 kan..Nak bagi mainan, harga pun bukan murah..Nak bagi yang biasa...Kot-kot sekejab je mainnya...Jadi aku niat la nak bagi tuala ni...Sebab tuala ni dah terbukti memang serap air dengan bagus..Aku dah ade sehelai dekat rumah. Tapi takde rezeki kawan-kawan Ammar nak dapat tuala ni...Jadi dapat jajan aje la..Jajan tu actually ade 3 je..1 lagi tuala ni...Bila takde tuala, kami add on la jajan jadi 6 items.
1st time kes ni jadi dekat aku...Items lost...Pelik jugak macamane boleh lost..Ni kalau aku tak report dekat Lazada, ntah berapa lama nak tunggu courier update...Alhamdulillah hari Sabtu / Ahad refund dah masuk dalam Lazada Wallet aku...Hari Ahad aku withdraw masuk dalam akaun bank & Alhamdulillah hari Isnin pagi refund dah dikreditkan.
Korang pernah kena macam aku?
13 Comments:
So far tak pernah jadi lagi...akak jarang shopping kat Lazada..selalu shopee dan Tik Tok je...
so far tak pernah lg hilang parcel yg i beli via shopee..jrg2 beli kat lazada
dah lama Taufik tak shoppingkat Lazada ni..last dulu masa baru daftar sebab dapat diskaun kali pertama beli..lepas tu tak jejak membeli kat situ
Allahuakbar....pernah jadi dekat kak mieja beberapa kali, tapi seller langsung tak bertanggungjawab ganti bila hilang. Start dari tu kak mieja memang boikot LAZADA. Shopee kalau tersalah brg /rosak mereka akan hantar yg baru, sangat bertanggungjawab.
Dah lama tak shopping kat Lazada. Kadang kurier pun ada kes jugak simpan barang. Nak nak tuala ni. Boleh jual balik. Moga yang baik2 ajer Niza. Tuala tu comel la sebenarnya. Kalau budak2 dapat mesti suka.
I am sorry to hear that. Mujurlah dia refund. Kalau idok, mahunya kena report ke tribunal pengguna.
Allahuakbar..mcm mana la plak boleh hilang..adoi la, jenuh nak pikir nak kasi apa plak yer..
moga dipermudahkan urusan nya. cuba survey mana2 kedai borong ke, kot ada tuala lebih kurang mcm ni
Saya pernah terima parcel x cukup item...alhamdulillah seller post semula item yg x cukup tu...2 kali...
hilang tak pernah jadi, kalau barang tak cukup ye, kalau itu sellau report dan dapat semula refund dari seller...
kalau parcel tak sampai, ada sekali masa dok beli emas online.. masa tu ada PH dan cuti sabtu ahad, memang stuck dekat mana tak tau lah...trauma lah setahun...lepas tu, main lagi.. hahaha
SA : Sy selalu jgk beli dkt lazada tapi yg amount kecik2 je..Kebetulan Harga dkt Lazada lagi murah dari shopee..Sbb tu sy try beli..X sangka jadi gini...Mujur sy dpt blk refund =D
MZ : mgkn Waktu tu nasib sy x baik =D
Taufik : Sy selalu jgk beli..mgkn this time xde rezeki =)
Mieja : dia kena tgk stuck dkt mane...Kalau dkt courier mmg seller x mo bertanggungjwb..Mujjur sy report dkt Lazada jgk..baru cpt sikit Tindakan dieorg..
Ezna : Betul tu sis...Sbb tu ade org jual "unclaimed" items
Abam Kie : Betul tu abam kie..Kalau x dpt refund / mereka buat kokse kokdang..mmg sy report.
MA : Sy add on jajan je sis..Xpe la..Takde rezeki kwn2 kelas Ammar =)
Sueann : Wow..Itu pun pening jgk tu nk settled...=)
Linda : Alamak..Mmg tak dapat la emas tu ye?
Kalo saya agak beda case nya. Jadi status di Tokopedia ditulis barang saya dah delivered. Tapi tak ada pun saya terima. Kurir ada bagi foto hanya letak nomor rumah saya. Itu saja. Tak ada bukti paket dia letak di teras ke, atau di mana. Saya tak bisa terima.
Langsung komplain . Tokopedia janji nak investigate. Sampai 3 hari tak ada update, eh tau2, tetangga saya santai datang ke rumah, tanya , 'mbak fanny, ini loh paketnya ga diambil2. Kemarin Ama kurir dititip di rumah saya'
Macam nak hampuk si kurir memang 🤣🤣🤣. Kenapa dia tak cakap paket saya ditutup ke tetangga. Dah letih saya marah2 dengan CS pun hahahahah. Tapi dahlah, bersyukur juga ketemu
Fanny : Aduhai...Jiran pun lupa nk bgtau ..Mujur ada=D
nieza, emas tu meman tak dapat lah...tapi, nasib baik dapat seller baik, dia ganti semula walaupun dah lebih setahun...kikiki...sebab masa tu linda player kutu tegar dia kot...tu yg dia ganti balik. even lambat...
Post a Comment